Helaas, deze vacature is niet actief.

Meewerkstage Ontwerpteam Service - Utrecht

Daarom wil je als stagiaire ontwerpteam service bij NS stage... Jij wilt samen met ons het reizen met de trein nog beter en leuker maken voor onze reizigers, elke dag weer. De reis van morgen begint bij jou! Jij wilt geleerde theorie over...

Beschrijving

Daarom wil je als stagiaire ontwerpteam service bij NS stage lopen
  • Jij wilt samen met ons het reizen met de trein nog beter en leuker maken voor onze reizigers, elke dag weer. De reis van morgen begint bij jou!
  • Jij wilt geleerde theorie over Design Thinking in de praktijk brengen. En vooral vertalen naar praktische oplossingen die de dag van de klant een stukje beter maken.
  • Jij bent creatief, kritisch en een aanpakker.
Dit ga je doen als stagiaire bij het ontwerpteam service

Dankzij jouw ervaring met MS office, Adobe Creative Suite en Sketch en jouw interesse in ontwerpen en het werken vanuit klantbehoeftes, draag jij bij aan het:

  • Doorvertalen van inzichten naar concepten en mockups.
  • Visualiseren van ideeën.
  • Voorbereiden, hosten en uitwerken/opvolgen van Design Sprints en Journey Mapping, samen met de collega’s van het CX team.
  • Uitwerken van ideeën, concepten, klantreizen en workshop output.
  • Ontwikkelen van de interne communicatie.
Hier ga je stage lopen

Je gaat werken voor NS ComIT, specifiek de afdeling Ontwerpteam Service. ComIT vertaalt de visie van NS en de wensen van de klant in samenhangende ontwerpen en specificaties van diensten en producten voor de reizigers. Je werkt in een uitdagende omgeving en binnen een zeer sterk ontwikkelde sector met een groot maatschappelijk belang. Het Ontwerpteam Service bestaat uit 7 personen met allemaal een andere discipline en uitdaging. Met veel enthousiasme en gedrevenheid werken wij aan service van wereldklasse voor onze klanten.

Reizigers maken 1,3 miljoen reizen met NS per dag. NS is bezig om reizigers continu beter te helpen, begeleiden, ondersteunen en verrassen. Het ontwerpteam Service focust op verbeteringen en innovaties die nodig zijn om Service van Wereldklasse te bieden aan onze reizigers. Concreet betekent dit de manier waarop onze reizigers oprechte aandacht, hulp en begeleiding ervaren bij het gebruik van onze dienstverlening.

Ons team staat voor de uitdaging een aantal verandertrajecten te starten waarbij we vanuit customer journey mapping methodiek, pilots en workshops met NS collega's, klantbehoeften doorvertalen naar nieuwe producten en diensten voor NS. Met name als het gaat over service, gastvrijheid en een goede beleving van onze klantcontacten via onze collega’s buiten, internet, mobile en klantenservice.

Dit zijn de functie eisen
  • Je zoekt een meewerkstage. Startdatum nader te bepalen, maar je kunt snel starten
  • Je bent een onderzoekende/ analytische hbo’er of praktisch ingestelde wo’er.
  • Je studeert bijvoorbeeld Industriële vormgeving, de Design Academy, een (toegepaste) communicatie opleiding of specialiseert je in User Experience Design. 
  • Je hebt ervaring met MS office, Ilustrator, Adobe Creative Suite en Sketch. 
  • Je weet van aanpakken en denkt vanuit de klant.
  • Je durft je mening te geven en kritisch te zijn.
Op NS kun je rekenen

Stage lopen bij NS betekent theorie en kennis direct toepassen in de praktijk, stappen zetten in je persoonlijke ontwikkeling en grenzen verleggen waarbij je vanuit NS goede begeleiding krijgt. Naast een zorgvuldige begeleiding ontvang je een aantrekkelijke stagevergoeding (tussen de 350 en 500 euro per maand). En nog een leuk feitje: we hebben we een stagevereniging (interNS) die jou de mogelijkheid biedt om kennis te maken met andere stagiair(e)s.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Utrecht
Dienstverbanden
Stage

De Meern | Stage marketing en communicatie | Stage

Schrijf je nu in!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van nieuwe interessante vacatures en altijd binnen 1 muisklik kunnen solliciteren? Schrijf je in als werkzoekende!

DIRECT INSCHRIJVEN

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.