Helaas, deze vacature is niet actief.

HBO Stage:Battery Management Concept in Eindhoven

... De (afstudeer)opdracht zal uit enkele onderzoeksopdrachten bestaan en een uiteindelijk voorstel hoe om te gaan met het laden van accu’s.1. Wat zijn nu de resultaten van het testen met de CPX-

Beschrijving

Functiebeschrijving

De (afstudeer)opdracht zal uit enkele onderzoeksopdrachten bestaan en een uiteindelijk voorstel hoe om te gaan met het laden van accu’s.
1. Wat zijn nu de resultaten van het testen met de CPX-955? Zijn ze inderdaad uniform en kunnen we conclusies trekken uit de data?

  •  Welke accu’s falen, wanneer en in welke omstandigheden?
  • Zijn er relaties tussen falen en voertuiguitrusting en inzet van het voertuig? 
2. De CPX-955 kan uitgerust worden met een scanner waarmee de dotmatrix op accu’s gescand kan worden en de tester automatisch goed ingesteld wordt. Hier is over gesproken tijdens de ontwikkelfase maar besloten dit nog even niet te doen (kostenbesparing) en mocht dit toch nodig blijken dat DAF dit graag zou integreren met DAVIE. DAVIE is al voorzien van een scanner voor de brandstofinjectoren.
  • Wat zijn de mogelijkheden om de CPX-955 te koppelen aan DAVIE.
  • Kan de DAVIE scanner gebruikt worden om accu’s te scannen?
  • Zijn daarmee testresultaten op te slaan op de stamkaart van het voertuig?
3. Er zijn nog geen voorschriften voor het laden van accu’s. Dit zullen werkplaatsen dus ook op verschillende manieren met allerlei laders uitvoeren.
  • Welke situaties hebben invloed op de conditie van de accu (State Of Health)?
  • Een testresultaat met de CPX-944 kan zijn, ‘Accu OK, Accu laden’. Wat is dan de beste manier?
  • Welke verschillende toestanden bestaan er en moet daar rekening mee gehouden worden bij het laden?
  • Wat gebeurt er met de State of Health van accu’s tijdens het productieproces in de DAF fabriek, bij aflevering aan Dealer en bij aflevering aan klant?
  • Welke invloed heeft een slecht geladen accu op het voertuig buiten het vanzelfsprekende slecht starten.
4. Een ‘Smart-charger’ wordt al door verschillende OEM’s voorgeschreven.
  • Is dit een mogelijke toepassing voor DAF om voor te schrijven?
  • Waar moet deze lader aan voldoen?
  • Waar kan dit al toegepast worden? (Fabriek en/of Dealer)

Uitwerking
Met medewerking van verschillende interne experts (After Sales, Product Development en Production Engineering), dealers en leveranciers tot een voorstel komen voor procedures om accu’s zo lang mogelijk in de gewenste conditie te houden en daarmee maximaal rendement te halen uit een accu.
Dit zal invloed hebben op enkele huidige voorgeschreven handelingen:

  1. Ontvangst inspectie
  2. Aflever inspectie
  3. Onderhoudsbeurt
  4. Diagnose
  5. Programmeren

Onderstaande Items moeten worden opgeleverd aan het eind van de stage:

  1. Verslaglegging van de onderzoeksvragen
  2. Uitwerking van de consequenties om een Smart charger voor te schrijven.
  3. Investering DAF / Dealer
  4. Besparing Garantie / R&M contracten
  5. Voorstel voor aanpassingen in de verschillende voorgeschreven handelingen.

Jouw profiel

Voor deze stage zoeken wij:

  • Je bent een enthousiaste HBO-student in de richting Automotive technology of Mechatronica ;
  • Je bent op zoek naar een fulltime stage voor een heel schooljaar vanaf januari 2023;
  • Je hebt  praktische werkplaats-ervaring;
  • Je vindt het leuk om contacten te onderhouden op verschillende niveaus, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Afdeling

De afdeling ‘Service & Troubleshooting Information’ is verantwoordelijk voor de troubleshooting instructies voor de DAF werkplaatsen. Doel hierbij is de monteurs zo efficiënt mogelijk de oorzaak te laten vinden van een probleem met de truck. Hierna volgt de reparatie en de validatie om te komen tot een First Time Right reparatie.
In Oktober 2021 heeft DAF een Midtronics accutester (CPX955) als verplicht gereedschap geïntroduceerd voor elke DAF werkplaats. Doel hiervan was om ervoor te zorgen dat als een accu werd geclaimd in garantie de bewijsvoering (testresultaten) van het defect uniform was. Hiervoor werden allerlei testers gebruikt en is zelfs nog heel lang het zuurwegen voorgeschreven.

Wij bieden

  • Een kijkje in de keuken bij een grote, internationale organisatie;
  • Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid. We staan open voor jouw initiatieven en afhankelijk van de opdracht zie je jouw resultaten terug op de werkvloer;
  • Een ervaren coach en begeleider, waar je veel van kunt leren en die klaar staat om je verder te helpen;
  • Een stagevergoeding van € 375,- (HBO) en €450,- (WO) per maand op fulltime basis;
  • Een reiskostenvergoeding, als je niet in het bezit bent van een studentenreisproduct;
  • Een huisvestingsvergoeding, als je tijdelijk een kamer huurt in de buurt van DAF.
Elke stagiaire krijgt de kans om deel te nemen aan het  . Tijdens dit event leer je andere stagiaires kennen en kom je meer te weten over DAF / PACCAR! Benieuwd hoe studenten hun stage bij DAF ervaren? Lees  verhalen van onze oud-stagiaires.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Eindhoven
Dienstverbanden
Stage

Eindhoven | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.