Helaas, deze vacature is niet actief.

Realisation Lead IV (DFC) in Zwolle

In het... De wereld verandert snel en onze rol verandert mee. Vanuit onze purpose ‘banking for better, for generations to come’ zetten we ons in voor een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem. Het opsporen van...

Beschrijving

In het kort

De wereld verandert snel en onze rol verandert mee. Vanuit onze purpose ‘banking for better, for generations to come’ zetten we ons in voor een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem. Het opsporen van financiële criminaliteit staat bij ons hoog op de agenda. Daarmee vertellen we jou niets nieuws, want je leest de krant. Je bent maatschappelijk betrokken, integer en nieuwsgierig. Je wilt het juiste voor klanten, de maatschappij en de bank. Daar ga je voor. 

 

Binnen Detecting Financial Crime (DFC) hebben we alle activiteiten rond het tegengaan van witwassen, terrorismefinanciering en corruptie samengebracht. Door kennis, expertise en krachten te bundelen, zijn we beter in staat financiële criminaliteit te weren en nieuwe ontwikkelingen het hoofd te bieden. Voortschrijdende technologie is zowel een kans als een bedreiging. Niet alleen kunnen wij hierdoor ons opsporingswerk verbeteren, ook maakt het de georganiseerde misdaad steeds geavanceerder. ‘Detecting financial crime’ is dan ook een doorlopend proces dat dag in dag uit het uiterste vraagt van onze expertise en alertheid. 

Je werk

Als Realisation Lead start je binnen één van de onderdelen van DFC, namelijk het procesdomein New Client Take On (NCTO). Binnen NCTO werken we met zowel particuliere als zakelijke klanten. Deze laatste zijn grofweg onderverdeeld in twee type klanten: de Small and Medium Enterprise (SME) klanten (midden- en kleinbedrijven) en de Commercial Banking Clients (CBC) (dit zijn klanten met vaak (zeer) complexe bedrijfsstructuren). Als Realisation Lead geef je leiding aan een team van analisten die de SME klanten reviewen. Je draagt daarbij verantwoordelijkheid ten aanzien van de juistheid van de juridische klantdossiers, analyse van de juridische-, bedrijfseconomische-, legal- en taxgegevens en advies aan het relatiemanagement. 

 

Je geeft direct leiding aan een team van 10-15 medewerkers dat bestaat uit analisten en quality checkers. Jij creëert samen met de andere leads de sfeer op de afdeling. Samen met de andere realisation leads rapporteer je aan de operationeel manager. Je bent met je team verantwoordelijk voor het oppakken, onderhouden, bewaken van de voortgang en sluiten van de dossiers. In je rol als lead geef je coachend leiding en heb je aandacht voor zowel de individuele behoeften als de afdelingsdoelstellingen. Hierbij heb je een voorbeeldrol richting de rest van de organisatie, die je in de dagelijkse praktijk laat zien. 

Werkomgeving

Je zal als Realisation Lead van dit team de standplaats Zwolle hebben, maar ook regelmatig een overleg in Amersfoort bijwonen. Op dit moment werken we echter waar mogelijk online, thuis. Naast je dagelijkse werk is ruimte voor (persoonlijke) ontwikkeling, vitaliteit, inspiratie, plezier en betrokkenheid. Dit alles draagt eraan bij dat we samen met jou bouwen aan een succesvolle afdeling. Voor jou als lead betekent dit een nadrukkelijke voorbeeldrol en stimuleer en enthousiasmeer je het team hier aan bij te dragen! 

Je profiel

Je bent positief ingesteld, klantgericht, analytisch, enthousiast, nieuwsgierig en gedreven. Je wilt jezelf voortdurend verbeteren en je staat open voor veranderingen die ertoe leiden dat we als team beter worden. Je bent onafhankelijk, maar tegelijkertijd ben je ook een echte teamplayer. Herken jij jezelf hierin? Check dan je profiel: 

  • Je hebt een afgeronde studie op hbo- of wo-niveau

  • Je hebt ten minste vijf jaar leidinggevende ervaring, bij voorkeur in de financiele dienstverlening

  • Je voelt je maatschappelijk betrokken

  • Je hebt ruime kennis van KYC/CDD 

  • Je hebt kennis van veranderingsprocessen en -management, medewerkersbetrokkenheid, organisatiekunde en de uitgangspunten van de human resources strategie 

  • Je hebt ervaring in performance management en het aansturen op zowel kwaliteit als kwantiteit

  • Je krijgt energie van het coachen en begeleiden van een jong dynamisch team 

Wij bieden

Als team lead van DFC kom je terecht in een omgeving in ontwikkeling, waarin hard gewerkt wordt aan een gezamenlijke visie en doelstelling. Jij bouwt mee aan de nieuwe afdeling. We bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen met enthousiaste collega’s, flexibel te werken en constant jezelf te verbeteren. Daarvoor wordt de DFC Academy opgezet, die vele trainingen en opleidingen gaat aanbieden, om op zowel persoonlijk als inhoudelijk vlak te groeien. Dat vinden wij binnen DFC heel belangrijk!  

 

Als je start binnen DFC, heten wij jou welkom met een kick-start in de vorm van de (online) DFC Introductiedagen. Tijdens deze dagen komen er interessante sprekers, organiseren wij inhoudelijke onboarding activiteiten en sluiten we deze tweedaagse af met een interessante vitaliteitsworkshop.  

 

Natuurlijk mogen activiteiten op het gebied van kennismaking met jouw collega’s tijdens deze dagen niet ontbreken. 

 

Daarnaast staat bij DFC  leren & ontwikkelen hoog in het vaandel! Vanuit DFC Academy faciliteren wij jou met de DFC Leadership Journey: een programma voor leidinggevenden dat is gebaseerd op drie pijlers: Leading self, Leading others en Leading teams. Vanuit deze pijlers accelereren wij jouw kennis en vaardigheden op het gebied van: 

  • persoonlijk leiderschap 

  • coachen, motiveren en uitdagen van je teamleden 

  • veilige omgeving creëren en change management in teams 

Bovendien hechten wij ook veel waarde aan de gezondheid en fitheid van onze mensen. Daarom biedt DFC Academy jou een vitaliteitsprogramma met training en coaching op het gebied van: 

  • mentale veerkracht 

  • energiemanagement 

Tenslotte organiseren wij regelmatig seminars & workshops met sprekers van binnen en buiten de bank over de ontwikkelingen en trends binnen de AML en CFT wereld.  

Employee Experience

Binnen DFC streven we naar een positieve en unieke employee experience voor elke medewerkers. Wij willen onze medewerkers betrekken bij de ABN AMRO Bank en DFC. Wij streven er naar dat iedereen zich verbonden voelt met onze purpose en willen bijdragen aan je inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling. Hiermee willen we zorgen dat je geïnspireerd, energievol en met plezier naar je werk gaat. 

 

Dit doen wij door maandelijks diverse activiteiten te organiseren: zoals sportklassen, borrels en andere leuke evenementen om je collega’s beter te leren kennen. 
 

Je valt onder de ABN AMRO cao en krijgt o.b.v. een 36-urige werkweek o.a. het volgende; 

  • Een bruto salaris van € 4.526,- - € 5.823,- (afhankelijk van je (relevante) werkervaring en competenties). Dit is inclusief een employee budget van 11%, waar je ook fiscaal aantrekkelijk andere zaken van kunt kopen, zoals een fiets, telefoon en/of vakantiedagen. Zet je je employee budget daar niet voor in, dan wordt het gewoon uitbetaald; 

  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000,- p.p. per jaar, naast alle opleidingen en trainingen die we vanuit de afdeling DFC aanbieden; 

  • Een zeer goed (aanvullend) en waardevast pensioen. 

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Zwolle
Dienstverbanden
Stage

Zwolle | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.