Helaas, deze vacature is niet actief.

Commercieel Medewerker (m/v) in Utrecht

In het... Voor het bedrijfsonderdeel ABN Amro Asset Based Finance zoeken wij binnen de afdeling Vendor Lease een Commercial Officer. Als Commercial Officer ondersteun je de relatiemanager bij het onderhouden en...

Beschrijving

In het kort

Voor het bedrijfsonderdeel ABN Amro Asset Based Finance zoeken wij binnen de afdeling Vendor Lease een Commercial Officer. Als Commercial Officer ondersteun je de relatiemanager bij het onderhouden en uitbreiden van de klantportefeuille. Je beantwoordt de vragen van klanten en zo nodig breng je de klant in contact met andere specialisten binnen ABF of ABN AMRO Bank. Komt het tot een overeenkomst, dan stem je af met de klant en zorg je ervoor dat alle gemaakte afspraken uit hoofde van de overeenkomst correct worden uitgevoerd. Je neemt pro-actief contact op om service te verlenen en gebruikt de feedback van de klanten om interne processen te verbeteren. Jouw drijfveer is het vinden van de juiste oplossing voor de klant. Je handelt altijd vanuit de balans tussen klantbelang, financiële resultaten voor de bank en mogelijke risico’s verbonden aan deals.  

Werkomgeving

ABN AMRO is een toonaangevende zakenbank in Nederland. De businessline Corporate Banking richt zich op organisaties met een omzet tot 250 miljoen euro. De dochter onderneming ABN AMRO Asset Based Finance (ABF) is actief in 5 Europese landen (Engeland, Duitsland, Frankrijk, België en Nederland). 

Vendor Lease is een activiteit dat bekend staat om haar innovatieve producten en vernieuwende samenwerkingen met producenten / leveranciers van equipment en met financieel intermediairs van leaseovereenkomsten.  Wij verstrekken hun (klanten) leaseoplossingen, die het business model van deze partijen ondersteunen. In toenemende mate doen wij binnen ons team transacties in duurzame assets en/of ondersteunen wij de groei in service gedreven omzet (Product as a Service).  Daarom is ons team relevant in de succesvolle realisatie van de strategie van ABF en is de groeipotentie van Vendor Lease enorm!

Het Vendor Lease team bestaat uit 10 collega’s (2 vrouwen en 8 mannen) tussen de 29 en 57 jaar met diepgaande lease- en asset based kennis. Het team investeert veel in opleiding en ontwikkeling en werkt samen aan het continu verbeteren van de resultaten, gedreven door digitalisering, technologische ontwikkeling en nieuwe klantbehoeften. 

Je werk

Je dagelijkse activiteiten zien er als volgt uit:
•    Je bereidt gesprekken en revisies voor, vraagt benodigde informatie op bij klanten, verzorgt spreading & ratings, agendeert en onderneemt actie in het relatiebeheer, waar nodig.
•    Je pakt revisies en aanvraagtrajecten op en begeleid deze door het interne proces binnen ABF.
•    Je pakt trekkingsverzoeken en het opmaken van specifieke (maatwerk) leasedocumentatie op en begeleid deze door het interne proces binnen ABF. En rondt de betalingen af die hieruit voortkomen.
•    Je doet verbetervoorstellen om werkwijze, processen en systemen te optimaliseren waarmee we klanten bedienen en de klanttevredenheid (NPS) te verhogen.  
•    Overdragen van expertise en ervaring binnen en buiten de eigen afdeling.
•    Je rapporteert rechtstreeks aan de manager van het Vendor Lease team.
 

Je profiel

Onze producten zijn overzichtelijk maar worden gekenmerkt door het "asset based" karakter. Kennis van assets is onze kracht en als Commercial officer draag jij je steentje bij om deze kennis te vertalen in een propositie die passend is voor onze klant waarbij het klantbelang uiteraard centraal staat. Het tijdig signaleren van kansen is belangrijk, wij ontzorgen onze klant graag en zijn een sparringspartner.
 

Naast commercie ben je verantwoordelijk voor het op orde houden van de portefeuille, denk dan aan tijdig oppakken van (basel)revisie's,early warnings en KYC gerelateerde zaken, maar ook het afhandelen van trekkingsverzoeken van onze klanten en het opmaken van (maatwerk) leasedocumentatie. Je plant afspraken in en zorgt voor een gedegen voorbereiding. Je kunt je werk niet uitvoeren zonder samenwerking met andere afdelingen in de keten. Je werkt dan ook nauw samen met afdeling Risk, Asset Valuation en Client Services waarbij jij de coördinerende rol hebt. Stressbestendigheid en multitasking zijn hierbij belangrijke vaardigheden die je moet beschikken.


Denk je dat je bij ons past? Check je profiel: 
•    HBO werk- en denkniveau. 
•    Affiniteit met zakelijke kredietverlening en klantcontact met midden/groot bedrijf relaties
•    Kennis en ervaring met Vendor Leasing is een pre
•    Klantfocus en samenwerkingsgericht, werkt proactief mee aan commerciële trajecten in deal teams binnen ABF en ABN AMRO. 
•    Kennis van (commerciële) ontwikkelingen binnen de leasemarkt, de marktpartijen en relevante wet- en regelgeving binnen het bredere zakelijk bancaire vakgebied.  
•    Omdat ABF een internationale organisatie is, is kennis van de Engelse taal een pre.

Wij bieden

•    Wij bieden je veel ruimte om te groeien en de vrijheid om het beste uit jezelf te halen.
•    We bieden goede faciliteiten voor flexibel werken vanuit huis, in overleg zijn er mogelijkheden. 
•    Wij helpen je om fit & vitaal te blijven.
•    Afhankelijk van kennis en ervaring wordt deze functie ingedeeld functieschaal 6,7 of 8.
•    Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen.
•    Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.500 per jaar.
•    Een goede pensioenregeling.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Utrecht
Dienstverbanden
Stage

De Meern | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.