Helaas, deze vacature is niet actief.

Realisation Officer IV (Operations) in Amsterdam

In het... De ABN AMRO is een bank die er ook is voor haar klanten in moeilijke tijden. Van de medewerkers van het achterstandenbeheer wordt daarom verwacht dat ze met persoonlijke aandacht klanten helpen financieel gezond(er) te worden....

Beschrijving

In het kort

De ABN AMRO is een bank die er ook is voor haar klanten in moeilijke tijden. Van de medewerkers van het achterstandenbeheer wordt daarom verwacht dat ze met persoonlijke aandacht klanten helpen financieel gezond(er) te worden. Daarbij is inlevingsvermogen misschien wel de belangrijkste competentie. We zoeken daarom naar iemand die beschikt over een flinke dosis mensenkennis, oplossingsgerichtheid en analytisch vermogen.

 

Je bent met name in gesprek met klanten waarmee in het Early proces geen reguliere betaalafspraken gemaakt kunnen worden omdat er sprake is van een structureel probleem. Je inventariseert de situatie en bekijkt of er een herstructureringsoplossing mogelijk is. Je brengt naast empathie ook een zakelijke blik. Heb jij relevante ervaring in het achterstandenbeheer en beschik je over de juiste papieren? Dan zoeken we jou!

Je werk

Als medewerker Restructuring behandel je klanten met een betalingsproblemen op de hypotheek, krediet of combinatie van beide, waarvoor geen reguliere betaalafspraak kan worden geboden. Geen klantsituatie is hetzelfde dus het is belangrijk om de oorzaak van de achterstand te achterhalen. Je bespreekt de situatie met de klant en je past motiverende gesprekstechnieken toe. Je durft door te vragen en analyseert de situatie van de klant. Je weet ook de (verborgen) schuldsituaties en financiële problematiek van de klanten te achterhalen. Je herkent patronen in gedrag en durft de consequenties van keuzes bespreekbaar te maken. Je combineert inlevingsvermogen en geduld met een zakelijke blik. Binnen de bestaande richtlijnen wordt er een sterk beroep gedaan op je eigen analytisch vermogen. Je weet balans te houden tussen de klant en bankbelang.

 

Klanten voelen zich door jou gesteund maar in je communicatie ben je ook duidelijk. Juist in deze fase zijn heldere afspraken en inzicht in de situatie van de klant ontzettend belangrijk. Je analyseert de klantsituatie, rekent een aantal mogelijke oplossingen door, maakt een keuze (of niet) voor een duurzame oplossing, schrijft een goed gemotiveerd advies en bespreekt dit met de klant. Je bent vanaf het intake gesprek tot en met de implementatie en monitoren van jouw advies betrokken en verantwoordelijk voor het klantdossier. Je weet balans te houden tussen het klant en bankbelang.

 

Je hebt kennis er ervaring op het gebied van fiatteren en herstructureren van hypotheken & Kredieten. Bovendien bezit je ruime ervaring binnen het klantcontact domein voor klanten met een (mogelijk) betaalbaarheidsprobleem.

Werkomgeving

Restructuring is een onderdeel van Debiteurenbeheer. Het is een dynamische afdeling die continu in beweging is. In de Early fase van het proces wordt door middel van persoonlijk contact met de klant zoveel mogelijk informatie verkregen over de oorzaak van de achterstand. Als tijdens het contact blijkt dat er een structureel probleem is ontstaan in de financiële situatie van de klant,  wordt de klant “’warm”’ overgedragen aan een behandelaar van het restructuring team. Je combineert inlevingsvermogen en geduld met een zakelijk instinct om samen met je klant tot een structurele oplossing te komen. Je zou elk dossier als een business case op zich kunnen zien. Het antwoord is niet eenduidig en de oplossing kun je niet altijd bieden. Vind je echter oplossingen, dan weet je dat je dit doet voor serieuze problemen. Dat maakt het werk waardevol.

Wie ben jij als persoon
  • Je bent, oplossingsgericht en hebt goede vaardigheden in empathische gespreksvoering
  • Je bent een professional die met weerstand om kan gaan in gesprekken en dit weet om te buigen naar samenwerking
  • Je bent een teamplayer en vind het ontvangen (en geven) van feedback belangrijk om verder te komen.
  • Je bent proactief en staat open voor veranderingen en doet ook verbetervoorstellen.
  • Je werkt nauwkeurig en neemt verantwoordelijkheid voor jouw werk.
  • Je hebt een flexibele werkhouding en kan goed omgaan met hectiek.
  • Je bent fulltime  beschikbaar
Noodzakelijke vereisten voor deze uitdagende functie
  • HBO werk- en denkniveau;
  • het WFT-basis diploma ,WFT Hypothecair, WFT vermogen  of WFT – basis diploma, WFT Consumptief krediet; 
  • ervaring met (telefonisch) klantcontact in het (hypothecair en/of consumptief) achterstandenbeheer.
  • Je beschikt over analytisch vermogen en je bent besluitvaardig
  • Je beschikt over “’een goede pen”’ : op basis van een analyse weet jij een goed gemotiveerd voorstel te schrijven t.b.v. een fiat
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
  • Jij bent in het bezit van zakelijke kredietverlening (K1, K2) en bent expert op het gebied van balans & goed de jaarcijfers kunnen inlezen / beoordelen
  • Aantoonbare ervaring met fiatteren van herstructureringsdossiers
  • Aantoonbare ervaring met herstructureren van hypotheken
  • Erkende budgetcoach (pre) of bereid deze te halen
  • Ervaring met motiverende gespreksvoering
  • Ervaring met budget coaching

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.