In het... De ABN AMRO is een bank die er ook is voor haar klanten in moeilijke tijden. Van de medewerkers van het achterstandenbeheer wordt daarom verwacht dat ze met persoonlijke aandacht klanten helpen financieel gezond(er) te worden....
De ABN AMRO is een bank die er ook is voor haar klanten in moeilijke tijden. Van de medewerkers van het achterstandenbeheer wordt daarom verwacht dat ze met persoonlijke aandacht klanten helpen financieel gezond(er) te worden. Daarbij is inlevingsvermogen misschien wel de belangrijkste competentie. We zoeken daarom naar iemand die beschikt over een flinke dosis mensenkennis, oplossingsgerichtheid en analytisch vermogen.
Je bent met name in gesprek met klanten waarmee in het Early proces geen reguliere betaalafspraken gemaakt kunnen worden omdat er sprake is van een structureel probleem. Je inventariseert de situatie en bekijkt of er een herstructureringsoplossing mogelijk is. Je brengt naast empathie ook een zakelijke blik. Heb jij relevante ervaring in het achterstandenbeheer en beschik je over de juiste papieren? Dan zoeken we jou!
Als medewerker Restructuring behandel je klanten met een betalingsproblemen op de hypotheek, krediet of combinatie van beide, waarvoor geen reguliere betaalafspraak kan worden geboden. Geen klantsituatie is hetzelfde dus het is belangrijk om de oorzaak van de achterstand te achterhalen. Je bespreekt de situatie met de klant en je past motiverende gesprekstechnieken toe. Je durft door te vragen en analyseert de situatie van de klant. Je weet ook de (verborgen) schuldsituaties en financiële problematiek van de klanten te achterhalen. Je herkent patronen in gedrag en durft de consequenties van keuzes bespreekbaar te maken. Je combineert inlevingsvermogen en geduld met een zakelijke blik. Binnen de bestaande richtlijnen wordt er een sterk beroep gedaan op je eigen analytisch vermogen. Je weet balans te houden tussen de klant en bankbelang.
Klanten voelen zich door jou gesteund maar in je communicatie ben je ook duidelijk. Juist in deze fase zijn heldere afspraken en inzicht in de situatie van de klant ontzettend belangrijk. Je analyseert de klantsituatie, rekent een aantal mogelijke oplossingen door, maakt een keuze (of niet) voor een duurzame oplossing, schrijft een goed gemotiveerd advies en bespreekt dit met de klant. Je bent vanaf het intake gesprek tot en met de implementatie en monitoren van jouw advies betrokken en verantwoordelijk voor het klantdossier. Je weet balans te houden tussen het klant en bankbelang.
Je hebt kennis er ervaring op het gebied van fiatteren en herstructureren van hypotheken & Kredieten. Bovendien bezit je ruime ervaring binnen het klantcontact domein voor klanten met een (mogelijk) betaalbaarheidsprobleem.
Restructuring is een onderdeel van Debiteurenbeheer. Het is een dynamische afdeling die continu in beweging is. In de Early fase van het proces wordt door middel van persoonlijk contact met de klant zoveel mogelijk informatie verkregen over de oorzaak van de achterstand. Als tijdens het contact blijkt dat er een structureel probleem is ontstaan in de financiële situatie van de klant, wordt de klant “’warm”’ overgedragen aan een behandelaar van het restructuring team. Je combineert inlevingsvermogen en geduld met een zakelijk instinct om samen met je klant tot een structurele oplossing te komen. Je zou elk dossier als een business case op zich kunnen zien. Het antwoord is niet eenduidig en de oplossing kun je niet altijd bieden. Vind je echter oplossingen, dan weet je dat je dit doet voor serieuze problemen. Dat maakt het werk waardevol.
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.