Helaas, deze vacature is niet actief.

Data Analist Customer Experience in Amsterdam

In het... Bij ABN AMRO lopen veel datastromen en faciliteren we veel klantinteracties: bijvoorbeeld over interacties met de bank op de website, via chat, beeldbellen, telefonie, campagnes of NPS klantfeedback. Je collega...

Beschrijving

In het kort

Bij ABN AMRO lopen veel datastromen en faciliteren we veel klantinteracties: bijvoorbeeld over interacties met de bank op de website, via chat, beeldbellen, telefonie, campagnes of NPS klantfeedback. Je collega’s en jij hebben als doel om de klantervaring te verbeteren door klantinteractie data te analyseren en dashboards te bouwen in nauwe samenwerking met onze stakeholders. Door deze complexe datasets slim te combineren kun je waardevolle inzichten bieden die positief bijdragen aan de klantervaring. Hierbij focussen jullie specifiek op klantinteracties en processen binnen de zakelijke bank, met een focus op digitalisering. Met jouw skills op het gebied van samenwerking ben je constant op zoek naar afstemming tussen bankafdelingen aan zowel de business- als IT-kant.

Wil je samenwerken met andere data analisten, complexe puzzels oplossen, veel leren, actief samenwerken met opdrachtgevers en gezelligheid? Reageer dan snel op deze rol.

Je werk

De afdeling Client Analytics is het expertisecentrum op het gebied van managementinformatie en advanced analytics binnen de zakelijke bank. Jij aggregeert en combineert je data uit verschillende bronnen – intern en extern. Is de juiste data niet voorhanden? Dan bedenk je met de data engineer hoe jullie hieraan komen en verzamelen jullie deze zelf.

Het CX team binnen Client Analytics houdt zich bezig met het bij elkaar brengen van verschillende databronnen over klantinteracties en deze te vertalen naar inzichten voor onze stakeholders via dashboards en analyses. Op basis hiervan adviseren we onze stakeholders realiseren we een goede ervaring voor de klant en verhogen we service en sales conversie. Dit team werkt ook aan het inrichten en optimaliseren van marketing automation campagnes op basis van klantdata.

Werkomgeving

Ons team bestaat uit een mooie mix van starters, young professionals en een aantal super ervaren data analisten. We zijn een team van echte data enthausiastelingen, die in teams of zelfstandig aan projecten werken. We werken in een hele complexe omgeving, waar niemand alles weet. Door veel met elkaar te sparren en puzzelen vinden we oplossingen voor complexe vraagstukken, waarvoor we ook veel samenwerken met onze opdrachtgevers. We organiseren iedere maand demo’s en een afdelinsoverleg waar we ervaringen en projecten met elkaar bespreken. In de wekelijkse teammeetings geven we elkaar tips en wisselen we ervaringen uit. Verder wordt er veel georganiseerd. Tijdens de lockdowns hebben we veel online activiteiten gedaan (zoals cocktail/mocktail proeverijen, escape rooms, quizes) en vanaf nu gaan we weer gezellig lunchen en borrelen met het team.

Client Analytics is het Centre of Expertise op het vlak van Data & Analytics voor zowel Commercial Banking (CB) als Corporate & Institutional Banking (CIB). Het team bestaat uit ongeveer 40 collega's die agile werken. De afdeling heeft als taak om haar stakeholders binnen CB en C&IB te voorzien van tactische- en strategische informatie in het commerciële domein (klant, product en marketing) ter ondersteuning van de besluitvorming.

Het team werkt aan het opzetten van een nieuwe marketing automation omgeving Selligent/Tealium en een nieuw data platform (Azure). We zoeken ondersteuning voor dit team bij het uitbreiden van onze trigger based campagnes.

Voor marketing automation activiteiten gebruiken we vele kanalen (email, bankmail, leads, Direct Mail, SEA, Display, abnamro.nl) om klanten te voorzien van relevante proposities en service berichten. Het bouwen van een centrale optimalisatie van campagnes door o.a. slimme algoritmes, en een feedback loop van de resultaten zorgen ervoor dat de klant centraal staat en je leren van iedere boodschap die wordt getoond.

ABN AMRO is een toonaangevende zakenbank in Nederland. De businessline Commercial Banking richt zich op organisaties met een omzet tot 250 miljoen euro. Met onze diepgaande klant- en sectorkennis bieden we onze klanten een breed palet aan producten en diensten, standaard én op maat. Deze blijven we constant vernieuwen en verbeteren, gedreven door digitalisering, technologische ontwikkeling en nieuwe klantbehoeften. De businessline Corporate & Institutional Banking richt zich op organisaties met een omzet boven de 250 miljoen euro.
In alles wat we doen leveren we een bijdrage aan banking for better, for generations to come door het ondersteunen van klanten in de duurzaamheid transitie, het heruitvinden van de klantervaring en het bouwen van een future proof bank.

Je profiel

Je bent klantgericht, analytisch en perfectionistisch, mét realiteitszin. Je hebt als BI specialist ervaring met het analyse en rapportage van klantinteracties als klanttevredenheidsmetingen (NPS, CES), online interacties, CRM, contact center interacties (chat, telefonie, beeldbellen), procesinzichten en campagneresultaten.

Als CEX analist binnen de bank heb je de drive en zie je de kansen om constant zowel de oplossingen voor de klant als jezelf te vernieuwen en verbeteren. Maar: je verliest nooit de risico’s uit het oog. Als teamspeler is samenwerken je tweede natuur. Je vindt het leuk om hard te werken in een hectische omgeving, maar kunt het werk van tijd tot tijd ook relativeren.

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

  • WO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als BI.
  • Adviesvaardigheden.
  • Zeer ervaren met Excel, SQL en gangbare BI-tools (bij voorkeur PowerBI met DA100 certificering) om data te bewerken, analyseren en dashboards te ontwikkelen.
  • Ervaring met het ontsluiten van data voor BI doeleinden: databewerking, -modelleren, -warehouses, -kwaliteit, -modeleren en -analyse.
  • Ervaring met het bouwen van klantselecties en marketing automation campagnes is een pré.
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is een vereiste.
Wij bieden
  • Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien.
  • Wij helpen je om fit & vitaal te blijven.
  • Een marktconform salaris. Inschaling vindt plaats afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen.
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar.
  • Een goede pensioenregeling.
  • Een open team met een goede sfeer waar veel nadruk ligt op je ontwikkeling er worden ook veel sociale teambuilding activiteiten georganiseerd.


Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. In Nederland en daar buiten. Hierbij staat klantbelang altijd voorop. We willen dat klanten onze producten begrijpen en verkopen soms 'nee' als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: helder communiceren en slimme oplossingen bedenken die echt het verschil maken. Dat is ons doel.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.