Helaas, deze vacature is niet actief.

Sr UX Designer Customer Interaction in Amsterdam

In het... Bij ABN AMRO wordt de afdeling ‘Customer-Centric Design’ gerund door bevlogen professionals die allemaal hetzelfde willen: zinvol en inhoudelijk spannend werk dat bijdraagt aan het financiële succes van onze particuliere en...

Beschrijving

In het kort

Bij ABN AMRO wordt de afdeling ‘Customer-Centric Design’ gerund door bevlogen professionals die allemaal hetzelfde willen: zinvol en inhoudelijk spannend werk dat bijdraagt aan het financiële succes van onze particuliere en kleinzakelijke klanten. Vanuit deze afdeling worden experts op het gebied van design en klantinteractie ingezet in de verschillende teams voor het digitaal en mobiel bankieren.

 

De afdeling Customer Interaction zorgt dat alle takken van de bank gebruik maken van interactiekanalen zoals bijvoorbeeld Beeldbankieren, Chat, Telefonie en Identificatie & Verificatie. Klanten komen in contact met onze kanalen wanneer zij extra service, support of advies nodig hebben. Wij zorgen ervoor dat zij de ondersteuning krijgen die zij nodig hebben: snel, efficiënt, maar ook persoonlijk en betrouwbaar.

 

Jouw taak: om met een toekomstgerichte mindset ons te helpen om betere, efficiëntere en natuurlijk vooral meer klantvriendelijke hulp aan te bieden. Als senior designer ben je verantwoordelijk voor het sturing geven aan de vele innovaties op het gebied van digitaal klantcontact. Daarnaast is het natuurlijk vooral belangrijk om ervoor te zorgen dat technologische verbeteringen zo worden ontworpen dat zij ook tot een significante verbetering van de klantervaring leiden.

Je werk

Als senior UX designer werk je met meerdere scrumteams, designers en product owners samen om de klantervaring voor (digitaal) klantcontact te verbeteren. Gezamenlijk zijn jullie verantwoordelijk voor jullie producten - jij brengt daarin vanuit jouw expertise en ervaring als UX designer de verbeteringen om de klantervaring steeds beter te maken. Je ontwerpt, prototypt en valideert in verschillende stadia met klanten, onder andere in ons eigen UX Research lab. Waar nodig stel je bij en daarbij stel je de klant altijd voorop. Je begrijpt dat je werkt aan een onderdeel van de totale online ervaring en daarom zoek je collega ontwerpers en Product Owners van de andere scrumteams regelmatig op, om er samen voor te zorgen dat onze klanten één consistent ecosysteem met een killer UX ervaren. Voor jou bestaat je werk niet uit een scherm of een onderdeel, maar over het ontwerpen van de hele journey.

 

Gezamenlijk zijn we als ontwerpclub verantwoordelijk meer dan de contactkanalen, namelijk ook voor , internet bankieren, de ABN AMRO app, en diverse andere apps, waaronder Grip en Tikkie, abnamro.com en het intranet voor medewerkers.

Werkomgeving

Klanten willen alles online kunnen doen, snel en gemakkelijk. Omdat klanten niet vaak meer in een bankkantoor komen, zijn onze digitale kanalen hét gezicht van de bank en daarmee een belangrijk middel om ons merk en onze merkpersoonlijkheid tot leven te laten komen. Samen met enthousiaste en getalenteerde collega’s sta je aan de vooravond van een grote transformatie. De traditionele klant-bank interactie maakt steeds meer plaats voor klantcontact dat niet meer gebonden is aan een tijd of een plaats, niet alleen om je saldo te checken maar ook voor de complexere zaken. De technische ontwikkelingen op dit gebied gaan ontzettend snel en de organisatie moet meebewegen aan zowel de voorkant als achterkant. In een complexe, grote organisatie zoals de ABN AMRO betekent dat ook dat je goed moet blijven afstemmen met de verschillende stakeholder binnen en buiten jouw teams, en dat je om moet kunnen gaan met de afhankelijkheden die daarbij horen.

 

Daarbij is het essentieel dat we tot goede ontwerpen komen om zowel de simpele als de meer complexe hulpvragen voor de klant digitaal en op afstand kunnen beantwoorden, soms met een medewerker en soms zelfstandig. Dat vraagt om een klantcentrische en vooral ook empathische mindset - want als je hulp of advies nodig hebt is dat altijd een beetje spannend, al helemaal omdat het om je geld gaat. Een klantervaring ontwerpen voor hulp is niet alleen een kwestie van usability, maar ook van emotie.

Je profiel

Voorop gesteld: je bent een uitstekende en ervaren ontwerper. Je kent de methoden en hebt de skills die nodig zijn om een vloeiende klantervaring te creëren. Gestructureerd, creatief, en een gedegen aanpak van je ontwerpproces. Je bent in staat om business en strategie samen te brengen met de klantervaring en om andere teams en stakeholders in je visie mee te nemen. Door je brede ontwikkeling ben je in staat samen te werken met uiteenlopende disciplines. Je bent gewend om complexe materie te overzien en in kaart te brengen. Je toont ownership op je onderwerp en neemt je stakeholders mee in jouw visie, rekening houdend met de vele afhankelijkheden in een grote en complexe organisatie. Je bent gewend je aannames te valideren op basis van data en kwalitatief onderzoek. Je communiceert je ontwerpen en visie in beeld en woord op een heldere en inspirerende manier. Je ontwerpt niet alleen een interface, maar de volledige multichannel ervaring van A tot Z en neemt daarbij zowel de front- als backoffice mee in je werk.

 

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

 

  • bij voorkeur een afgeronde HBO of WO-opleiding in UX Design (bijvoorbeeld Communication & Multimedia Design of Industrieel Ontwerpen);
  • een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is een vereiste;
  • minimaal 7 jaar werkervaring in het vakgebied;
  • aantoonbare ervaring met een sturende rol in complexe, team-overstijgende projecten binnen grote organisaties;
  • ruime ervaring met prototyping tools, zoals Figma, Sketch, Framer, Principle en/of Axure;
  • ervaring met Responsive Design en kennis van native;
  • ervaring met gestandaardiseerde interactiepatronen en design systems;
  • ervaring met zowel kwantitatief als kwalitatief UX onderzoek
  • ervaring met agile/scrum;
  • gevoel voor visual design;
  • gevoel voor e-commerce;
  • ervaring met design thinking technieken.
We bieden

Bij ons krijg je de kans om vooruitstrevende designs te maken in een continue veranderende omgeving. Afwisselend en innovatief werk dus. De toekomstvisie staat als een huis, met de invulling gaan we nu concreet aan de slag. Van één ding ben je zeker: je stapt aan boord bij een ervaren Nederlands A-merk met een sterke online positionering. Vanaf dag één heb je de kans om je uitgewerkte ideeën te testen, bijvoorbeeld in ons eigen UX lab. En meer dan genoeg traffic om snel effect van je werk te zien. Alles wat we co-creëren zou zomaar eens de volgende e-Commerce best practice kunnen worden. Je werkt samen met bevlogen toppers binnen en buiten de bank die allemaal hetzelfde willen: spannend en zinvol werk dat bijdraagt aan het financiële succes van particulieren en kleine ondernemers.

 

ABN AMRO hecht veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en biedt je daarom veel verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap. Zo kun je uitgroeien tot de professional die je wilt zijn, samen met collega’s die jouw drive en visie delen. Uiteraard hoort daar een goed salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden bij. 

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.