In het... Bij Customer & Digital Engagement (CDE) bedenken, bouwen en runnen we de online winkel van ABN AMRO. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd makkelijker en persoonlijker kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie...
Bij Customer & Digital Engagement (CDE) bedenken, bouwen en runnen we de online winkel van ABN AMRO. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd makkelijker en persoonlijker kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. En daar kun jij bij helpen!
De afdeling E-commerce & Engagement bestaat uit 8 interdisciplinaire teams, die alle expertise in huis hebben om ideeën van A tot Z uit te werken. Denk aan digitale marketeers, journey experts, data analisten en copywriters. Daarnaast heeft elk team ook een visual designer.
De visual designers van de verschillende e-commerce teams vormen samen ook een circle van specialisten waarin ze inhoudelijk sparren over hun vak en de samenwerking opzoeken rondom projecten of fotoshoots.
- Je ontwerpt product pagina’s, campagnes, social banners, presentaties, e-mails en tools voor verschillende producten en diensten van ABN AMRO gericht op retailklanten
- Je ontwikkelt en optimaliseert pagina’s en flows voor de gebruikers
- Je werkt nauw samen met de copy- en content specialisten in het team en met de online marketeer die vaak optreedt als interne opdrachtgever
- Je schrijft scenario’s voor fotoshoots door middel van storytelling.. Je selecteert daarbij modellen die het beste bij de doelgroep passen.
- Je valideert de gebruikerservaring en het effect van keuzes t.a.v. visual design en UX/ interaction design bij klanten, bv. middels A/B tests, in het UX lab of in een klantpaneltests
- Je inspireert en weet als geen ander jouw passie voor beeldtaal en Visual Design op anderen over te brengen.
Je gaat aan de slag bij E-Commerce en Engagement, in het team Betalen & Verzekeren. Denk hierbij aan betaalrekeningen, verzekeringen en creditcards. Samen met je collega’s optimaliseer je, data-driven, de communicatie via onze online kanalen zodat de juiste boodschap bij de juiste klant terecht komt en klanten het gemak ervaren van een bank die met ze meedenkt. Dit doe je door het team te ondersteunen met o.a. mooie beelden, iconen en het meedenken in een goede UX. En doordat je team multidisciplinair is, heb je alle expertise bij de hand om je ideeën van A tot Z uit te werken. Denk aan een data-analist, optimalisatiespecialist, copywriters en online marketeer.
Je bent een ondernemende Visual Designer die resultaatgericht en creatief is.
We vragen van jou:
- Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring als Visual Designer, hebt een overtuigend portfolio en je hebt een relevante HBO of WO opleiding afgerond.
- Ervaring met Adobe Photoshop en Adobe Illustrator is een vereiste
- Je hebt ervaring met Figma en de Adobe Suite
- Kennis van Adobe After Effects en van animaties is een pré
- Je hebt een voorliefde voor UX design en interaction design: Je kijkt naar het groter geheel en hebt ideeën over hoe je content het beste kan weergeven zodat deze aanslaat bij de gebruiker
- Je hebt ervaring met het valideren van je ontwerpen bij klanten
- Je werkt zelfstandig en gestructureerd en kan goed plannen. Je houdt koers, ook als meerdere stakeholders jouw aandacht of capaciteit vragen. Ervaring met de agile scrum methodiek en Jira is een pré.
- Je zoekt zeker ook (pro-)actief de samenwerking op met jouw collega’s en stakeholders.
- Je bent assertief, ondernemend en communicatief sterk.
- Je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands
- Een aantrekkelijk bruto jaarsalaris
- Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen;
- Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.500 per jaar;
- Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie;
- Een goede pensioenregeling.
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.