In het... Als assistent relatiemanager assisteer je de Relatiemanagers bij het bedienen van de klantportefeuille die bestaat uit Midden- en Grootbedrijf klanten. Je ondersteunt verschillende relatiemanagers binnen de...
Als assistent relatiemanager assisteer je de Relatiemanagers bij het bedienen van de klantportefeuille die bestaat uit Midden- en Grootbedrijf klanten. Je ondersteunt verschillende relatiemanagers binnen de sector en werkt daarin deels zelfstandig. Samen werk je aan een optimalisatie van de resultaten van de portefeuille naast actieve acquisitie en verdere cross- en deepselling in standaardproducten. Je streven: een duurzame lange termijnrelatie met onze klanten. Hierbij zorg je voor een evenwichtige afweging van de belangen van onze klanten, de bank en de verschillende betrokken stakeholders. Belangrijkste vaardigheden: flexibiliteit, samenwerken, humor en aanpakken!
Je belangrijkste verantwoordelijkheid: de klant ondersteunen.
Jij bent de regisseur op de achtergrond, niet schuw om waar nodig ook naar de voorgrond te treden en direct contact te hebben met de klant. Dus aan de ene kant loop je de gaten dicht en aan de andere kant ben je waar nodig commercieel- en sparringspartner voor de relatiemanagers waar je mee werkt.
Je bent bovenal verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Relatiemanagers en de klant. Je werkt landelijk voor meerdere relatiemanagers waarbij het werk opgepakt wordt vanuit 1 gezamenlijke werkbak (via MSD). Samen met je collega’s ARM zijn jullie verantwoordelijk voor het bedienen van alle klantcomplexen.
In je dagelijkse werk ben je bezig met het verrichten van voorbereidende, kredietprocesmatige, kredietinhoudelijke, commerciële en overige ondersteunende activiteiten. Je hebt een lange termijn focus op de behoeften van de klant en zorgt altijd voor een goede afweging tussen de belangen van de klant en bank.
Verder blijf je jouw sectorale portefeuille uitbouwen, onder meer met deep- en crossselling onder bestaande klanten. En je (sectorale) kennis? Die vergroot je actief. Indien je daar extra opleidingen bij nodig hebt ondersteunen we je daar graag bij.
ABN AMRO is een toonaangevende zakenbank in Nederland. De businessline Commercial Banking richt zich op organisaties met een omzet tot 250 miljoen euro. Met onze diepgaande klant- en sectorkennis bieden we onze klanten een breed palet aan producten en diensten, standaard én op maat. Deze blijven we constant vernieuwen en verbeteren, gedreven door digitalisering, technologische ontwikkeling en nieuwe klantbehoeften. Ons servicemodel: persoonlijk contact, lange termijnrelaties en 24/7 digitaal. Business Services is een sector die fungeert als de “smeerolie” van de economie.
De klanten van onze sector zitten in het gehele land van Groningen tot Maastricht. Er wordt thans vooral vanuit huis gewerkt maar eventueel later weer fysiek vanuit onze kantoren waaronder Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven en Zwolle.
Hiervoor is het belangrijk om zicht- en benaderbaar te zijn, voor klanten én collega’s. Vanzelfsprekend ondersteunen we Het Nieuwe Werken en heb je de ruimte om te werken op andere locaties en momenten. Je werkt in een centraal, sectoraal en agile team met ongeveer 15 andere assistent relatiemanagers. Jij creëert samen met hen de sfeer! Samen ondersteunen jullie de relatiemanagers; jij rapporteert aan de sectormanager Assistent Relatie Manager Muriel van Loenen.
Je “leeft” de drie cultuur principes (Collaboration, Courage & Trust) en draagt deze in de praktijk uit naar klanten en collega’s! Je bent klantgericht en hebt een drive om te vernieuwen en verbeteren.
Je wilt jezelf voortdurend verbeteren en wilt een zichtbare rol spelen in veranderingen binnen het team en de organisatie. Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend en je geniet van de dynamiek die dit met zich mee brengt.
Denk je dat je bij ons past? Check je profiel!
Hbo werk- en denkniveau.
Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. In Nederland en daar buiten. Hierbij staat klantbelang altijd voorop. We willen dat klanten onze producten begrijpen en verkopen soms 'nee' als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: helder communiceren en slimme oplossingen bedenken die echt het verschil maken. Dat is ons doel.
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.