Helaas, deze vacature is niet actief.

Medewerker Klantondersteuning SME Banking in Amsterdam

In het... Als medewerker Klantondersteuning SME banking zet je onze klanten centraal en ben je actief bezig om klanten vanuit het Click-call-face model te bedienen. Hiermee ervaart de klant de voordelen van een efficiënte (digitale)...

Beschrijving

In het kort

Als medewerker Klantondersteuning SME banking zet je onze klanten centraal en ben je actief bezig om klanten vanuit het Click-call-face model te bedienen. Hiermee ervaart de klant de voordelen van een efficiënte (digitale) bediening wanneer het kan en ondersteuning vanuit jou als medewerker Klantondersteuning wanneer passend. SME Banking werkt daarmee hard aan het verbeteren van de NPS. Onze SME klanten worden bediend vanuit de regionale groepsportefeuille. Als medewerker Klantondersteuning hou je je bezig met het ondersteunen van alle SME klanten. Samen met je collega’s werk je aan een optimalisatie van de resultaten. Deze optimalisatie wordt onder andere gerealiseerd door verder gaande digitalisering en innovatie. Je krijgt dan ook de ruimte om hieraan actief mee te werken.

Waar denk jij aan bij een volgende stap? Maak werk van je doelen en ontwikkel je zowel professioneel als persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Je werk

Je bent bovenal verantwoordelijk voor het ondersteunen van de klant. In je dagelijkse werk ben je bezig met het verrichten van voorbereidende, kredietprocesmatige, kredietinhoudelijke, commerciële en overige ondersteunende activiteiten. Daarnaast ben je samen met je team en een team uit een andere regio op landelijk niveau verantwoordelijk voor een cluster van verschillende processen en activiteiten.

Tegelijkertijd bouw je mee aan het (verder) uitbouwen van de SME portefeuille. Je focust je hierbij vooral op de cross- en deepsell mogelijkheden. Dagelijks ben je bezig met (het verbeteren van) de klanttevredenheid, rendement, risicobeheer en het marktaandeel. Je interesseert je voor wat er in de wereld gebeurt en begrijpt wat deze gebeurtenissen voor invloed hebben op de klanten en de bank. Je hebt een lange termijn focus op de behoeften van de klant en zorgt altijd voor een goede afweging tussen de belangen van de klant en bank.

Verdergaande digitalisering en innovatie zijn belangrijke thema’s voor (de doorontwikkeling van) SME Banking. Je krijgt daarom de mogelijkheid en tijd om hier actief aan bij te dragen.

Werkomgeving

Je bent werkzaam in 1 van de SME regio’s (Noord, West of Zuid) maar ondersteunt klanten uit heel het land. Je bedient onze klanten vanuit Zwolle (Noord), Amsterdam (West) of Eindhoven (Zuid). Met het oog op de SME contactstrategie ‘Click-call-face’ zul je het niet gek vinden dat we er naar streven onze klanten zoveel mogelijk via de verschillende digitale kanalen te ondersteunen. Op deze manier kun je niet alleen vanaf een van de kantoren maar ook vanuit bijvoorbeeld je huiskamer ondersteuning bieden aan onze klanten. Binnen SME Banking onderschrijven we het Nieuwe Werken dan ook volledig. Je werkt 3 dagen per week op locatie. De overige dagen kun je zelf bepalen vanaf welke locatie je werkt. Tijdens Covid-19 werken wij zoveel mogelijk vanuit huis.

De afdeling bestaat uit circa 70 medewerkers Klantondersteuning, verdeeld over 6 teams in 3 regio’s. Jij creëert samen met hen de sfeer! Je rapporteert aan de manager Klantondersteuning. Binnen een regio werken tevens Klantadviseurs met een sectorale expertise vanuit een regionaal, separaat,  team. De acquisitie wordt specifiek uitgevoerd door het acquisitieteam waarvan er één is in elke regio.

Je profiel

Je “leeft” de 3 cultuur principes (Care, courage en collaboration) en draagt deze in de praktijk uit naar klanten en collega’s! Je bent klantgericht en hebt een drive om te vernieuwen en verbeteren. Je voelt je ondernemer binnen de bank en hebt dan ook oog voor zowel commerciële kansen als risico's. Je wilt jezelf voortdurend verbeteren en je staat open voor de veranderingen die er voor moeten zorgen dat we als team beter worden. Je bent een team player en je ziet samenwerken met anderen als vanzelfsprekend en krijgt energie van het bouwen aan deze nieuwe afdeling.  Herken jij jezelf hierin? Check dan je profiel:
 

  • Mbo-werk- en denkniveau aangetoond door opleiding(en) en/of aantoonbare ervaring die gelijk staat aan dit werk en denkniveau.
  • Kennis van de ABN AMRO visie en strategie, specifiek die van SME Banking.
  • Basis kredietkennis en kennis met betrekking tot Risk Management.
  • Basis kennis van (commerciële) ontwikkelingen binnen de Nederlandse bancaire markt en de maatschappelijke ontwikkelingen met betrekking tot het zakelijk bancaire vakgebied.
  • Kennis van actuele maatschappelijke en economische ontwikkelingen, diepgaande kennis over de specifieke ontwikkelingen binnen de relevante sectoren, evenals de structuur en organisatie daarvan, de marktpartijen daarbinnen en relevante wet- en regelgeving.
  • Basis kennis van commerciële processen en technieken, klantenprofielen, het kunnen herkennen en benutten van kansen.
  • Basis kennis lokale wet- en regelgeving, de administratieve organisatie, compliance en audit alsmede voldoen aan de Wet Financiële Dienstverlening (WFD)-richtlijn m.b.t. ervarings- en opleidingseisen.
  • Basis kennis van methoden van risico-inschatting en de relevantie juridische, fiscale en bedrijfseconomische begrippen.
  • Kennis van digitale ontwikkelingen binnen het aandachtsgebied (Robotisering, Artificial Intelligence e.d.).
Wij bieden

Als medewerker van Commercial Banking werk je constant aan het beter worden van jezelf. In deze rol bouw je zeer direct mee aan de nieuwe SME Banking organisatie. We bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken in een enthousiast team en de ruimte om te groeien. Uiteraard bieden we je de ABN AMRO cao die bestaat uit aantrekkelijke employee benefits. 

Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. In Nederland en daarbuiten. Hierbij staat klantbelang altijd voorop. We willen dat klanten onze producten begrijpen en verkopen soms 'nee' als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: helder communiceren en slimme oplossingen bedenken die echt het verschil maken. Dat is ons doel.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.