Senior Change Manager in Amsterdam

In het... Wil jij meebouwen aan het operationele powerhouse van de bank? Operations vervult een sleutelrol voor alle business lines binnen de bank en ontwikkelt zich in hoog tempo tot een innovatieve, digitale en lean...

Beschrijving

In het kort

Wil jij meebouwen aan het operationele powerhouse van de bank? Operations vervult een sleutelrol voor alle business lines binnen de bank en ontwikkelt zich in hoog tempo tot een innovatieve, digitale en lean ingerichte organisatie. We hebben jou nodig om deze uitdagende change plannen te realiseren. Zorg jij er voor dat Operations, nu én in de toekomst, optimaal presteert voor onze klanten? 

Je werk

Als Change manager ben je verantwoordelijk voor initiëren, regisseren en realiseren van de verbeterprojecten voor Operations. Bij Operations komen vrijwel alle klantprocessen van de bank samen en daarom is zowel de omgeving als de inhoud van de projecten zeer divers. Zo kan je aan de ene kant in de lead zijn voor Operations projecten op het gebied van procesoptimalisaties, digitalisatie, strategie, organisatie inrichting of operational management. En kan je aan de andere kant meewerken aan grote bankbrede projecten waarbij jij de verandering voor Operations regisseert. In al deze projecten is het essentieel dat je goed samenwerkt met verschillende stakeholders zoals de collega’s in de domeinen, de andere disciplines binnen ODEC, het senior management van Operations en de vele ketenpartijen. 

 

Deze rol in een paar zinnen:

  • Je initieert pro actief verbeterprojecten o.a. op het gebied van Lean, operational management, organisatie, digitalisering of strategie
  • Je analyseert, ontwerpt en implementeert
  • Je voert regie over change, ondersteund door een multidisciplinair team
  • Je motiveert, coördineert en zorgt voor resultaat
  • Je doet stakeholder management op een hoog niveau 
Werkomgeving

Je gaat aan de slag bij Operations: Een open, dynamische en wendbare omgeving. Operations is dé plek voor mid- en backoffice activiteiten van de bank. Van het openen van rekeningen tot het opstellen en verwerken van complexe internationale betalingen of ‘letters of credits’. Van systeemtoegang regelen voor nieuwe medewerkers tot diepgaand fraudeonderzoek. Van een servicedesk die nabestaanden persoonlijk te woord staat tot het gebruik van innovatieve digitale robots. Het gebeurt allemaal bij Operations, in Nederland en India. Digitale technologie stelt ons in staat de dienstverlening aan onze klanten te verbeteren. Operations speelt een belangrijke rol in het realiseren van deze digitale transformatie.

 

Binnen Operations valt onze afdeling onder Operations Delivery & Expertise Center (ODEC) dat gevestigd is op de Foppingadreef in Amsterdam. ODEC is verantwoordelijk voor het realiseren van de Operations strategie en heeft hiervoor naast Change management verschillende andere disciplines zoals innovatie, automatisering/digitalisatie, data en risk. Je komt in een gezellig en gedreven team, dat impact wil hebben en continu verbetert.

Je profiel

Een breed ontwikkelde professional die weet wat er bij verandering komt kijken. Je kan snel de diepte in op processen en data. Je weet dit te vertalen naar concrete verbeteringen en kan deze overtuigend brengen en implementeren. Je hebt een sterke focus op efficiency en bent gebrand op het neerzetten van het optimale resultaat.

 

Hiervoor is het van belang dat je zelfsturend, pro actief en daadkrachtig bent. Je bent een stevige gesprekspartner die enthousiasmeert en verbindt. Je hebt uitstekende sociale vaardigheden en een goede dosis organisatiesensitiviteit. Je bent analytisch en conceptueel ijzersterk. Tegelijk ben je een teamplayer die continue wil verbeteren en samen resultaten vieren. Denk je dat je bij ons past?

 

De functie eisen voor een Change Manager zijn:

  • Opleidingsniveau is HBO/Universitair
  • Relevante werkervaring als change manager, projectleider, consultant o.i.d.
  • Ervaring met Lean methodieken (black of green belt) en procesoptimalisatie
  • Ervaring met advisering aan senior management en breed stakeholderveld
  • Affiniteit met digitalisering, automatisering en data
  • Uitstekende mondelingen en schriftelijke communicatievaardigheden in zowel de Nederlandse als de Engelse taal
Wij bieden

Wij bieden je de kans om te werken op een van de meest dynamische, digitale en op lean gerichte afdelingen binnen ABN AMRO. Dit betekent meer dan genoeg interessante projecten om je tanden in te zetten en volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Een plek waar je werk impact heeft en betekenisvol is. Daarnaast bieden wij uitstekende arbeidsvoorwaarden in materiële zin, maar ook in de vorm van opleiding en ontwikkeling. Dit alles in een leuke omgeving met autonomie, maar ook verbondenheid met anderen.

  • Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
  • Wij helpen je om fit & vitaal te blijven
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
  • Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie
  • Een goede pensioenregeling

Extra informatie

Status
Open
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage
Gepubliceerd op
27-08-2021

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

Solliciteer direct

Deel deze vacature

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.