Helaas, deze vacature is niet actief.

UX Designer - Hypotheken in Amsterdam

In het... Lukt het jou als UX Designer om alles dat met geld te maken heeft begrijpelijk, inzichtelijk en zelfs leuk te maken voor onze miljoenen klanten?  Geld is een groot, emotioneel deel van het leven en ook nog eens heel complex....

Beschrijving

In het kort

Lukt het jou als UX Designer om alles dat met geld te maken heeft begrijpelijk, inzichtelijk en zelfs leuk te maken voor onze miljoenen klanten? 

Geld is een groot, emotioneel deel van het leven en ook nog eens heel complex. Ondertussen verandert de manier waarop we bankieren met de dag. Daarom zijn we binnen Customer and Digital Experience met een grote club van bevlogen professionals continue bezig om nieuwe oplossingen te maken voor onze klanten, die niet alleen heel eenvoudig begrijpelijk zijn, maar ook leuk en betekenisvol. Goed design is een voorwaarde om het verschil te maken en daarom zijn we op zoek naar alleen de beste mensen.

Waar denk jij aan bij een volgende stap? Maak werk van je doelen en ontwikkel je zowel professioneel als persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Je werk

Als UX Designer voor hypotheekproducten vertaal je strategieën naar concepten, stem je af met stakeholders en valideer je prototypes. Op deze manier kunnen we snel leren wat de beste route is om onze doelen te behalen. Je houdt ervan om in complexe materie te duiken en weet dit te vertalen naar een simpele gebruikerserving. Daarnaast werk je in een of meerdere delivery teams (scrumteams), samen met onder andere developers, testers, een product owner en een scrummaster. Gezamenlijk zijn jullie verantwoordelijk voor jullie product. Je begrijpt dat je werkt aan een onderdeel van de totale online ervaring en daarom zoek je collega ontwerpers uit andere scrumteams regelmatig op, om er samen voor te zorgen dat onze klanten één consistent ecosysteem met een killer UX ervaren. 

Gezamenlijk zijn we als ontwerpclub verantwoordelijk voor www.abnamro.nl, internet bankieren, de ABN AMRO app, en diverse andere apps, waaronder Grip en Tikkie, abnamro.com en het intranet voor medewerkers.  

Je werkomgeving

Klanten willen alles online kunnen doen, snel en gemakkelijk. Omdat klanten niet vaak meer in een bankkantoor komen, zijn onze digitale kanalen hét gezicht van de bank en daarmee een belangrijk middel om ons merk en onze merkpersoonlijkheid tot leven te laten komen.

De bank van morgen vraagt dus om een digitale mindset. Bij Customer and Digital Experience werken we scaled agile. Samen met andere bevlogen professionals die allemaal hetzelfde willen: zinvol en inhoudelijk spannend werk dat bijdraagt aan het financiële succes van onze particuliere klanten.

Je profiel

Voorop gesteld: je bent een goede ontwerper. Je bent een echte teamplayer en je hebt goede communicatieve vaardigheden. Je kent de methoden en hebt de skills die nodig zijn om een vloeiende klantervaring te creëren en te valideren. Gestructureerd, creatief, en een gedegen aanpak van je ontwerpproces. Uiteraard ben je een nieuwsgierige digital die zich continu ontwikkelt. Door je brede ontwikkeling ben je in staat samen te werken met uiteenlopende disciplines. Je begrijpt de business en de nieuwste technologie. Van complexe materie deins je niet terug en je weet hoe je omgaat met veel afhankelijkheden in een grote organisatie. Je durft op de juiste momenten ‘nee’ te zeggen. Kan een ontwerp beter? Dan weet jij je collega’s daarvan te overtuigen. 

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel: 

•    ervaring met UX research 
•    ervaring met stakeholder management 
•    een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal is een vereiste;  
•    bij voorkeur een HBO of wo-opleiding in UX Design (Industrieel Ontwerpen of Communication & Multimedia Design); 
•    4+ jaar werkervaring in het vakgebied; 
•    ruime ervaring met prototyping tools zoals Figma; 
•    kennis front-end technieken; 
•    ervaring met Responsive Design; 
•    ervaring met werken met gestandaardiseerde interactiepatronen en design systems; 
•    ervaring met scrum; 
•    gevoel voor visual design; 
•    gevoel voor e-commerce; 
•    ervaring met design thinking technieken. 

We bieden

Bij ons krijg je de kans om vooruitstrevende designs te maken in een continue veranderende omgeving. Afwisselend en innovatief werk dus. De toekomstvisie staat als een huis, met de invulling gaan we nu concreet aan de slag. Van één ding ben je zeker: je stapt aan boord bij een ervaren Nederlands A-merk met een sterke online positionering. Vanaf dag één heb je de kans om je uitgewerkte ideeën te testen, bijvoorbeeld in ons eigen UX lab. En meer dan genoeg traffic om snel effect van je werk te zien. Alles wat we co-creëren zou zomaar eens de volgende e-Commerce best practice kunnen worden. Je werkt samen met bevlogen toppers binnen en buiten de bank die allemaal hetzelfde willen: spannend en zinvol werk dat bijdraagt aan het financiële succes van particulieren en kleine ondernemers.

ABN AMRO hecht veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en biedt je daarom veel verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap. Zo kun je uitgroeien tot de professional die je wilt zijn, samen met collega’s die jouw drive en visie delen. Uiteraard hoort daar een goed salaris en uitstekende arbeidsvoorwaarden bij. 

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.