Helaas, deze vacature is niet actief.

Marketing Data Analist (Amsterdam)

Beschrijving

In het kort!

Ben jij een Database Marketeer, Marketing Intelligence Analist of Data Analist? Maar twijfel je om verder te lezen omdat je denkt, “werken bij een bank in deze tijden, hoe leg ik dat uit op feestjes en verjaardagen?” Dat kunnen we ons best voorstellen… Wij beloven je dat solliciteren écht een goed idee is en dat je daar na het eerste kennismakingsgesprek heel anders over denkt. Want werken bij ABN AMRO is niet alleen toegang tot één van de grootste databases van Nederland en werken met de nieuwste tools. Het betekent ook continu aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, aanleren van nieuwe vaardigheden, dagelijks sparren met veel getalenteerde vakidioten én werken in een informele maar intellectuele omgeving.

Wat ga je precies doen?

Jij valt hiërarchisch in het team “Data Analytics” (13 FTE; 12 Data Analisten en 1 Marketing Technology Expert), wat binnen de afdeling Marketing & Communicatie (+/- 50 FTE) verantwoordelijk is voor de analyses, modellen, campagneselecties, dashboards én eindevaluaties van alle éénmalige marketingcampagnes en klantcommunicatie projecten van ABN AMRO. Als afdeling zijn we verantwoordelijk voor zowel de commerciële campagnes gericht op product conversies en merkdoelstellingen alsmede de communicatie rondom wijzigingen in wet en regelgeving en productvoorwaarden.

Deze marketingcampagnes en klantcommunicatie worden ontwikkeld op basis van Agile Marketing in vijf multidisciplinaire marketingteams waarin je dagelijks komt te werken. Zo’n multidisciplinair team bestaat uit allemaal specialisten (o.a. product owners, marketeers, copywriters, advertising managers en direct/email marketing specialisten). Vanuit een ieders specialisme zorgen jullie ervoor dat de klant telkens ervaart dat wij bekend zijn met zijn specifieke wensen en behoeften. En bieden we de klant op het juiste moment relevante informatie en proposities aan. Om dit te realiseren maak jij analyses en vertaal jij de verkregen inzichten naar loepzuivere campagneselecties voor marketingcampagnes en klantcommunicatie. Waar jij je hand zeker niet voor omdraait zijn de uitdagende projecten en campagneselecties aangaande klantcommunicatie vanuit wijzigende wet en regelgeving waar wij als bank regelmatig mee te maken hebben.

Twee voorbeelden van multidisciplinaire teams zijn Wonen & Lenen, waar je verantwoordelijk bent voor campagnes en communicatie omtrent hypotheek en leen producten, en Vermogen en Private Banking, waar de verantwoordelijkheid ligt om alles rondom onze vermogensproducten (bv. Fiscaal Sparen en Beleggen) maar ook Private Banking specifieke onderwerpen te vermarkten en communiceren. Welk team het beste bij jou en jouw ambities en kwaliteiten past, hangt af van beschikbaarheid én verkennen we graag samen met jou in een persoonlijk gesprek!

Naast je verantwoordelijkheden binnen het multidisciplinaire team pak je ook andere taken op binnen het Data Analytics team. Zo denk jij, vanuit jouw interesse en expertise, actief mee over hoe wij als Data Analytics team zoveel mogelijk kunnen halen uit onze data en hoe we elke dag een beetje slimmer kunnen worden. Elke dag is dus relevant!

Projecten binnen jouw multidisciplinaire team en het Data Analytics team zijn:
•    Maken van gepersonaliseerde marketingcampagnes en klantcommunicatie projecten
•    Implementatie van nieuwe data tooling en Marketing Technology oplossingen
•    Verbeteren en automatiseren van handelingen in het campagneproces om een marketingcampagne te maken
•    Bouwen van dashboards voor andere afdelingen binnen Brand, Marketing & Communicatie
•    Return on Marketing Investment projecten; hoe zorgen we ervoor dat we de impact van onze marketinginvesteringen zo hoog mogelijk zijn? 

In welke werkomgeving kom je terecht?

De afdeling Marketing & Communicatie valt binnen Brand, Marketing & Communicatie (+/- 150 FTE) en is binnen ABN AMRO het centrale team voor marketingcampagnes en klantcommunicatie. We doen dat voor verschillende afdelingen binnen ABN AMRO: Retail Banking, Commercial Banking, Private Banking, Sponsoring en HR. Met relevante campagnes, content en verrassende events maken we klanten écht blij en winnen we ambassadeurs. Onze campagnes zijn resultaatgericht, innovatief, data gedreven en overtreffen verwachtingen door 9+ klantervaringen. Hiermee dragen we aantoonbaar bij aan de doelstellingen van ABN AMRO op het gebied van NPS, Commercie en Merk.

Marketing & Communicatie heeft een open, informele en positieve sfeer en is door de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling in onze ogen in ieder geval een “great place to work”. Bovendien hebben de zelfsturende multidisciplinaire campagneteams mandaat om iedere dag de beste keuzes te maken voor onze klanten! Goed om te weten, onze future way of work is hybride; deels vanuit kantoor én deels vanuit huis.

Wij geloven binnen Marketing & Communicatie dat Agile Marketing ons helpt om met meer snelheid en flexibiliteit, onderbouwd door facts & figures, steeds betere campagnes voor onze klanten te ontwikkelen. Leren en experimenteren op basis van data en klantfeedback staan daarbij dus centraal. Wij zijn trots als wij met de allerbeste en meest innovatieve campagnes, zowel intern als extern, onze klanten echt blij maken met hun keuze voor ABN AMRO.

Je komt in het team “Data Analytics” (13 FTE) terecht in een jong, hecht en enthousiast team met een informele sfeer waarin we veel voor elkaar over hebben. Samenwerken aan ontwikkeling en resultaten én onze successen zoveel mogelijk willen vieren!

Hoe ziet onze ideale kandidaat eruit?

Het zou fijn zijn als je meerdere van onderstaande wensen in je profiel hebt zitten!

Je…
•    hebt een afgeronde HBO/WO studie, bij voorkeur kwantitatief of marketing;
•    hebt ervaring met SQL, en bij voorkeur nog een tweede taal zoals Python of R;
•    hebt ervaring met minimaal één van deze customer intelligence platforms: SAS of Selligent;
•    hebt ervaring met BI and visualisatie tools zoals Power BI, Tableau of Looker; 
•    hebt 1 tot 4 jaar werkervaring in een data-gedreven organisatie als Database Marketeer;
•    bent gedreven en nieuwsgierig; 
•    werkt zorgvuldig en kan goed je eigen werk organiseren; 
•    neemt verantwoordelijkheid en je neemt initiatief;
•    bent reflectief, staat open voor feedback én wilt daarvan leren
•    bezit over sterke communicatieve & sociale vaardigheden.

Dutch speaking only! 

Wat bieden wij jou?

Wij bieden…
•    je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen en veel ruimte om te groeien
•    je een baan voor 36 tot 40 uur in de week, in te vullen op een manier die passend is bij jouw privé situatie en helpen je daarbij graag een balans te vinden tussen werk en privé 
•    je de faciliteiten om thuis een mooie en gezonde werkplek te creëren (vb. een bureau, stoel, scherm, etc)
•    je hulp om fit & vitaal te blijven (o.a. gratis sporten in onze eigen sportschool op kantoor) 
•    een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
•    een OV-jaarabonnement 
•    een bruto maandsalaris tussen € 3.161,- en € 5.086,- op basis van een 36-urige werkweek (afhankelijk van ervaring en skills)
•    een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
•    een goede pensioenregeling

Heb je interesse?

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan nu online op deze vacature! Wij maken graag kennis met je. Voor meer informatie, neem contact op met Jan Heida, jan.j.heida@nl.abnamro.com (Hoofd Data Analytics) of Robert van den Boogaard (Talent Acquisition Specialist), robert.c.van.den.boogaard@nl.abnamro.com. We maken graag kennis met je.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.