In het... Herken jij jezelf in de functietitel? Maar twijfel je omdat je denkt, ‘werken bij een bank, hoe leg ik dat uit op verjaardagen?’ Maak je geen zorgen! Wij beloven je dat je daar na het eerste gesprek al heel anders over denkt....
Herken jij jezelf in de functietitel? Maar twijfel je omdat je denkt, ‘werken bij een bank, hoe leg ik dat uit op verjaardagen?’ Maak je geen zorgen! Wij beloven je dat je daar na het eerste gesprek al heel anders over denkt. Want bij de E-commerce afdeling van ABN AMRO heb je niet alleen toegang tot één van de grootste databases van Nederland, je werkt ook met de beste tools. En het betekent ook: continu aandacht voor persoonlijke ontwikkeling, aanleren van nieuwe vaardigheden, evaluatie van je eigen resultaten, ruimte om je eigen verbeterprojecten op te starten, dagelijks sparren met getalenteerde vakidioten en werken in een informele maar intellectuele omgeving. En vooral heel veel plezier maken bij het bedienen van onze klanten.
Bij Commercial Banking / E-commerce doen we dat voor al onze zakelijke klanten: van ZZP-ers tot large corporates. Dat is een doelgroep met complexe financiële behoeften, waarvoor we relevante digitale oplossingen ontwikkelen, die passen bij de specifieke wensen van onze doelgroep. En met onze klanten delen we duidelijke groeiambities.
Als Data Analist zorg je er samen met je collega's in het E-commerce team voor dat online bankieren makkelijk wordt, met relevantere en persoonlijkere communicatie met onze klanten.
Het E-commerce team is een multidisciplinair team, waarin je alle expertises om je heen hebt om jouw ideeën van A tot Z uit te werken. Denk aan een marketing- en sales-specialisten, copywriters, online marketeers, een optimalisatiespecialist, en een visual designer. Belangrijk is dat het een team is met veel dynamiek. Er wordt hard gewerkt, maar er gaat vooral geen dag voorbij dat er niet wordt gelachen.
Als Data Analist zoek je kansen om de optimale klantbeleving te realiseren en deze kansen te benutten in campagnes en optimalisaties. Welke klanten worden benaderd, met welke boodschap en in welk digitaal kanaal? Je ontwikkelt samen met digital marketeers en communicatiespecialisten de campagnes waarbij jij o.a. het data team brieft voor de data selecties. Want data is het begin- én eindpunt dat borgt dat de klant altijd centraal staat en dat er wordt gehandeld in het belang van de klant. Uiteraard zorg je voor scherpe analyses en evaluaties van de resultaten van de marketingactiviteiten en neem je die inzichten weer mee naar andere campagnes en optimalisaties.
Voorbeelden van jouw werk zijn het analyseren van de klantdata en generen van inzichten omtrent klantwensen en productgebruik, ten behoeve van een campagne voor het boekhoudpakket of het analyseren van de journey rondom het vervangen of aanvragen van nieuwe passen via Internet bankieren.
Je bent binnen het team verantwoordelijk voor:
Je wordt onderdeel van de afdeling E-commerce & Services Zakelijk, verantwoordelijk voor de verkoop & service van alle producten binnen de zakelijke tak van ABN AMRO. Je krijgt daarin expertises om je heen om ideeën van A tot Z uit te werken. Denk aan data-analisten, copywriters, optimalisatiespecialisten en een visual designer. Je komt in een jong team terecht met experts, die net als jij gaan voor het beste resultaat en met sterke oplossingen komen om een grote sales impact te bereiken.
Wij vinden het belangrijk dat je openstaat voor andere culturen en denkwijzen, dat je leergierig bent en je snel kunt aanpassen, en dat je naast hard werken ook met ons kunt lachen. Ons succes staat of valt namelijk met de kwaliteit van onze mensen en de ideeën die zij hebben. En dat betekent voor ons een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie heel belangrijk. Om ervoor te zorgen dat iedereen zijn of haar kwaliteiten kan ontplooien, stimuleren we ook bij E-commerce een inclusieve cultuur waarin alle collega’s zich betrokken en gewaardeerd voelen.
Je bent pro-actief, creatief, kritisch en zorgvuldig. Je krijgt energie van het overtuigen van mensen op basis van data gedreven inzichten. En begrijpt hoe je in een concurrerend online speelveld het verschil maakt. Ook begrijp je hoe je stakeholders managet in een veranderende omgeving en neem je je collega’s mee in een servicegerichte en data-driven werkwijze.
Verder heb je nog:
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.