In het... Bij ABN AMRO hebben we een verhaal te vertellen. Een verhaal over onze purpose, strategie en cultuur. Dat doen we in tekst, beeld, video en soms live. Over alle communicatiekanalen. We werken in agile-teams,...
Bij ABN AMRO hebben we een verhaal te vertellen. Een verhaal over onze purpose, strategie en cultuur. Dat doen we in tekst, beeld, video en soms live. Over alle communicatiekanalen. We werken in agile-teams, dat betekent dat we maken, testen en verbeteren. Zo weten we zeker dat we de juiste snaar raken. We zijn op zoek naar een producer die ijzersterke content helpt bouwen.
Waar denk jij aan bij een volgende stap? Maak werk van je doelen en ontwikkel je professioneel én persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd.
In een notendop: dankzij jou draaien onze contentproducties op volle toeren. Je bent druk met redactionele taken en projectmatige klussen, en die twee lopen eigenlijk altijd dwars door elkaar. ‘s Ochtends een artikel of een speech voor een bestuurslid schrijven, na de lunch een paar ijzersterke beelden zoeken en einde dag nog even een filmpje klaarzetten op het videoplatform.
Verder help je onze content continu verbeteren. Niet alleen op basis van je scherpe inzicht, maar ook met keiharde cijfers: data. Jij kunt rapportages evengoed maken als aflezen. Klinkt ingewikkeld? Jij vindt het vooral leuk. Op basis van data kun jij beslissingen nemen. Door contentknopen door te hakken, til je de kwaliteit van onze communicatie elke dag een stukje omhoog.
De afdeling Branding, Marketing & Communications is verantwoordelijk voor het merk en de reputatie van de bank. Hierbinnen zetten verschillende communicatiedisciplines dagelijks hun schouders onder een gezamenlijke missie: onze branding stevig neerzetten, onze reputatie verbeteren en het engagement verhogen onder klanten, maatschappij en collega’s. Je maakt deel uit van het team Communications I&T, RM en HR&T. Het team bestaat uit 11 collega's en is verantwoordelijk voor de communicatiestrategie van deze onderdelen van de bank. Het team draagt ook bij aan het bankbrede issuemanagement op diverse onderwerpen en de externe positionering van de CHRO, CRO en de CI&TO.
Het team maakt deel uit van de afdeling Communications en is verantwoordelijk voor de interne en externe communicatie van ABN AMRO, zowel op nationaal als internationaal niveau. De afdeling doet dit in nauw overleg met Senior Management van de bank en heeft hier een sterke strategische en adviserende positie verworven. Door bankbrede communicatie en het begeleiden van verschillende multidisciplinaire en bankbrede programma's speelt Communications een grote rol in gewenste cultuurveranderingen. De afdeling wordt gekenmerkt door een open en positieve sfeer. Ook is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
Je hebt een vlotte pen en je kan content laten vliegen in alle kanalen. Daarnaast ben je resultaatgericht. Of je nu meerdere producties tegelijk draait of dat er een deadline in je nek hijgt. Je begrijpt dat alles begint met het vertellen van een sterk verhaal. En dat dit verhaal moet passen in het grote plaatje. Het verhaal van de bank hoef je natuurlijk niet zelf te bedenken. Maar je kunt wel contextueel denken en je ideeën redactioneel uitwerken. Als enthousiaste, kritische tekstschrijver draai je je hand niet om voor een aansprekend nieuwsbericht of een script voor een 2 minuten-filmpje. Uiteraard ben je een creatieve geest, maar je bent ook georganiseerd en opgeruimd.
Denk je dat je bij ons past? Check het profiel:
Wij bieden
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.