Helaas, deze vacature is niet actief.

Digitaal Strateeg in Amsterdam

In het... Ben jij een ondernemende digitale specialist(e) die energie krijgt van factbased optimaliseren en die kan schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau? Hou je ervan om je online kennis op peil...

Beschrijving

In het kort

Ben jij een ondernemende digitale specialist(e) die energie krijgt van factbased optimaliseren en die kan schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau? Hou je ervan om je online kennis op peil te houden én te delen met je collega’s en staat bij jou altijd het klantbelang voorop? Lees dan gauw verder. 

Bij Customer & Digital Experience (CDX) bedenken en bouwen we de online winkel van ABN AMRO Retail. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd makkelijker en persoonlijker kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. Met een gigantische databerg als basis en ons unieke usability lab als teststation, bouwen we agile aan digitale diensten die klanten verrassen én vooruit helpen. En daar kun jij bij helpen! 

Je werk

Als Online Domeinspecialist(e) van het E-commerce & Engagement team Klantgroepen bedenk je zelf – samen met het team -  innovatieve oplossingen om online prestaties, het digitale serviceniveau en de klanttevredenheid te verhogen. Je neemt ook het voortouw en de verantwoordelijkheid voor de uitrol van hetgeen jullie ontwikkelen. 

We focussen nooit op één enkele oplossing. Om de digital klant beter te bedienen en begeleiden richting ‘Personal Banking in a Digital Age’ denk en werk je scenario’s uit, waarbij je per oplossing o.a. de meerwaarde, kosten, doorlooptijden, toekomstbestendigheid en onderlinge afhankelijkheden van andere teams en kanalen in kaart brengt. 

Verder:
•    zet je automated marketing in om klanten bekend te maken met onze specifieke customer segment proposities en mogelijkheden en zorg je ervoor dat ze geactiveerd worden in het gebruik van onze (digitale) dienstverlening 
•    bedenk je hoe je door optimale (digital first) customer journeys een diversiteit aan klanten enthousiasmeert om ook andere producten en diensten van ABN AMRO te gebruiken
•    heb je een visie op hoe een propositie optimaal kan worden uitgerold over het digitale domein, call en bemenst contact in de vorm van expertise en advies
•    bedenk en implementeer je klantgerichte digitale oplossingen om onze diensten vindbaar en zichtbaar te maken en inzet van verschillende middelen zoals email, notificaties in de app, en display en message cards om te optimaliseren. Verbeterkansen baseer je op actuele, brede domeinkennis van de markt, klant, bankprocessen en nieuwe technieken. Je zet hiervoor data, analyses en andere inzichten in.
•    analyseer en monitor je campagnes en journeys en stuur je bij op basis van deze inzichten en uitkomsten. 
•    stem je met stakeholders af over nieuwe functionaliteiten en prioriteiten en verzorg je de implementatie van campagnes en nieuwe digitale oplossingen zoals always on campagnes, klantdialogen en andere triggers.

Werkomgeving

Als Online Domein Specialist(e) Klantgroepen zorg je er samen met je collega's in het E-commerce & Engagement Team Klantgroepen voor dat onze klanten nog makkelijker en met plezier digitaal kunnen bankieren.

E-commerce & Engagement bestaat uit 7 teams. Jij werkt binnen team Klantgroepen in een divers en multidisciplinair team: samen met je collega data analist(e), copywriters, een optimalisatiespecialist(e) en een visual designer kunnen jullie ideeën van A tot Z uitwerken en uitvoeren. Je werkt direct samen met het Hoofd E-commerce & Engagement, samen zorgen jullie voor innovatieve resultaten en nemen de organisatie mee in het enorme potentieel van E-commerce & Engagement. 
Het team werkt aan dé strategische pijler van ABN AMRO: Groei in de strategische klantgroepen. De ambities liggen hoog, net als het werk tempo. Ons team houdt van snel schakelen en elke dag weer dingen voor elkaar krijgen. We worden blij van impact maken op onze klantgroepen en ook van de latest & greatest op gebied van digitaal campagne voeren (bijv. AR in Snap) en proposities bouwen.In deze rol maak je ook deel uit van ons Extended Leadership Team. Dat houdt in dat je input en expertise ook bij teamoverstijgende onderwerpen binnen E-commerce of Engagement of CDX gevraagd en gewaardeerd wordt. 
 

Je profiel

Je beschikt over een ondernemersgeest om jouw ideeën in samenwerking met andere teams en afdelingen in de bank op te zetten. Je weet mensen te overtuigen en motiveren en snapt wie je zowel binnen de organisatie als extern in beweging moet krijgen. Je kunt data interpreteren en vertalen en weet uitkomsten te vertalen naar concrete oplossingen. Bovendien kun je strategische concepten omzetten tot (deel)projecten waar je samen met collega’s resultaten aan weet te verbinden en waar het team acties aan kan koppelen. 

Vereist:
•    Digital marketing werkervaring bij voorkeur in een commerciële setting
•    Ervaring in het managen en overtuigen van diverse collega’s binnen corporate omgevingen
Ondernemers skills: Je hebt jezelf bewezen als iemand die binnen een corporate omgeving dingen gedaan krijgt
•    Ervaring met de (door)ontwikkeling en uitrol van digitale proposities 
Development skills: Je hebt in je carrière al vernieuwende, digitale proposities ontwikkeld en live gekregen
•    Ervaring in het neerzetten en werken vanuit beyond channel customer journeys en het bedenken van testplannen om oplossingsideeën te valideren
Journey skills: Jij bent ervaren in het neerzetten van boeiende klantreizen door de verschillende contact kanalen heen. 
•    Ervaring met het ontwikkelen van groei- en/of efficiency plannen voor lange en korte termijn en het opstellen van business cases
 

Wij bieden

Een greep uit onze uitstekende arbeidsvoorwaarden:
•    Wij bieden je veel ruimte om te groeien en de vrijheid om het beste uit jezelf te halen.
•    Bij deze rol hoort een bruto salaris tussen 63.255 en 90.355 op basis van een 36-urige werkweek (er is ruimte voor flexibel werken). Inschaling op basis van kennis, ervaring en gelijke beloning (equal pay).
•    5 weken vakantie per jaar.
•    Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
•    Een OV-jaarabonnement of vervoersbudget, afhankelijk van de functie
•    Wil je er voor langere tijd even tussenuit? Dan kun je 1 tot 6 maanden een sabbatical nemen, waarbij je de eerste 3 maanden 40% van je salaris krijgt.
•    Je krijgt elk jaar 5 ‘Banking for better days’, die je kunt besteden aan de ontwikkeling van jezelf, iemand anders of de maatschappij.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.