Stage content manager in Amsterdam

Kun jij content laten vliegen over alle kanalen? In het... Bij ABN AMRO hebben we een verhaal te vertellen. Dat doen we in tekst, beeld, video en soms live. Over álle communicatiekanalen. En met een lekker tempo erin.

Beschrijving

Kun jij content laten vliegen over alle kanalen?
In het kort

Bij ABN AMRO hebben we een verhaal te vertellen. Dat doen we in tekst, beeld, video en soms live. Over álle communicatiekanalen. En met een lekker tempo erin. We werken in agile-teams, dat betekent dat we maken, testen en verbeteren. Zo weten we zeker dat we de juiste snaar raken. Het enige dat nog ontbreekt: een bevlogen content manager met gevoel voor techniek, goed gevoel voor Excel en handigheid met tekst. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Je werk: content management, distributie en optimalisatie

Het plannen/organiseren, publiceren, rapporteren en optimaliseren van elke vorm van doelgroep gerichte content op alle interne en externe kanalen. Dat is wat je doet. En in alle vormen komt het voorbij: van tekst, tot video en van infographic tot podcast. Ons werkveld is breed en daarom weet jij de weg op al onze kanalen. Je organiseert, plant en publiceert zodat onze content binnen deadline live staat op alle beoogde kanalen. Waar hebben we het dan over? De interne en externe kanalen zijn: onze social media kanalen, videoplatforms zoals YouTube & Kaltura, abnamro.com, intranet, nieuwbrieven, narrowcasting en ook drukwerk fix jij.

 

Je houdt je in de basis bezig met het plannen, plaatsen en rapporteren van content. De learnings die jij op doet in de praktijk, deel je om de content producers scherp te houden. Op basis van data kom je tot scherpe adviezen over effectief beeldgebruik, goede copy, aanleverspecificaties en doorlooptijden.

 

Kortom je bent een onmisbaar teamlid bij alle content producties. Je bent een duo met onze digital media expert; zij is van de grote lijnen, jij vult de boel in. Je doet er alles aan om content van A naar B te krijgen. Samen met kanaalexperts zorg je voor duidelijke richtlijnen op de kanalen. De content producers volgen jouw instructies op en leveren hun werk zo kant-en-klaar mogelijk aan bij jou.

Je werkomgeving

De afdeling Branding, Marketing & Communications is verantwoordelijk voor het merk en de reputatie van de bank. Hierbinnen zetten verschillende communicatiedisciplines dagelijks hun schouders onder een gezamenlijke missie: onze branding stevig neerzetten, onze reputatie verbeteren en het engagement verhogen. Een van deze teams is het Campagneteam, waar jij straks onderdeel van uitmaakt. Een team van contentstrategen en -producers. junior, medior en senior. Wat doet het Campagneteam dan? We brengen de strategie van de bank tot leven bij een brede doelgroep, met impactvolle communicatie. Over alle social en interne kanalen. Door onderscheidende content te produceren – in toon én in vorm – vertellen wij het verhaal van ABN AMRO. We geloven heilig in storytelling. Soms pakken we groot uit, andere keren kiezen we voor simpel.

Je profiel

Regelneef, hosseltante… Noem het hoe je wilt: jij helpt mee zodat het gefixt wordt! Daarnaast begrijp je dat alles begint met het vertellen van een sterk verhaal. En dat dit verhaal moet passen in het grote plaatje. Uiteraard ben je een creatieve geest, maar je bent ook georganiseerd en opgeruimd. Denk je dat je bij ons past? Check je profiel.

  • Je volgt een opleiding op HBO/WO niveau in de richting van (online) communicatie / journalistiek / media. Let op: dit is een harde eis.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Je kunt goed plannen en organiseren.
  • Navigeren op online kanalen kun jij met je ogen dicht.
  • Je bent samenwerkingsgericht, oplossingsgericht en creatief.
  • Ervaring met en/of specialisatie in nieuwe media is een pre.
  • Startdatum stage: z.s.m. (4 tot 6 maanden).
We bieden

ABN AMRO investeert veel in de opleiding en de persoonlijke ontwikkeling van jong talent. Stages spelen hierbij een belangrijke rol. Het is dé manier om jouw talent in de praktijk te bewijzen en ABN AMRO écht te leren kennen. Bij je stage draait het niet alleen om het opdoen van inhoudelijke kennis en praktijkervaring, maar ook om het vergroten van je netwerk. CASt, de Club ABN AMRO Stagiairs, organiseert inhoudelijke en sociale evenementen waar je elkaar en de bank goed leert kennen en alvast in contact kunt treden met onze recruiters.

Extra informatie

Status
Open
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage
Gepubliceerd op
27-08-2021

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

Solliciteer direct

Deel deze vacature

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.