In het... De wereld verandert snel en onze rol verandert mee. Vanuit onze purpose ‘banking for better, for generations to come’ zetten we ons in voor een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem. Het opsporen van...
De wereld verandert snel en onze rol verandert mee. Vanuit onze purpose ‘banking for better, for generations to come’ zetten we ons in voor een duurzaam, stabiel en veilig financieel systeem. Het opsporen van financiële criminaliteit staat bij ons hoog op de agenda. Daarmee vertellen we jou niets nieuws, want je leest de krant. Je bent maatschappelijk betrokken, integer en nieuwsgierig. Je wilt het juiste voor klanten, de maatschappij en de bank. Daar ga je voor.
Binnen Detecting Financial Crime (DFC) hebben we alle activiteiten rond het tegengaan van witwassen, terrorismefinanciering en corruptie samengebracht. Door kennis, expertise en krachten te bundelen, zijn we beter in staat financiële criminaliteit te weren en nieuwe ontwikkelingen het hoofd te bieden. Voortschrijdende technologie is zowel een kans als een bedreiging. Niet alleen kunnen wij hierdoor ons opsporingswerk verbeteren, ook maakt het de georganiseerde misdaad steeds geavanceerder. ‘Detecting financial crime’ is dan ook een doorlopend proces dat dag in dag uit het uiterste vraagt van onze expertise en alertheid.
Je start binnen één van de onderdelen van DFC: het Know Your Client Centre (KYC) van de afdeling Commercial Banking. Het KYC Centre Commercial Banking richt zich op het actualiseren en completeren van klantdossiers, periodic reviews, event driven reviews en begeleiden van exit trajecten voor Commercial Banking volgens de geldende wet- en regelgeving. Hierbij werken we uitsluitend met zakelijke klanten, zowel Small en Medium Enterprises als Corporate Banking Clients.
Je bent als Quality Checker onderdeel van een team van analisten. De analisten voeren de review van de klant uit op de diverse risico’s. Als Quality checker toets je vervolgens risk based of alle risico’s benoemd zijn en of deze in beeld zijn gebracht. Verder toets je of de werkinstructies zijn gevolgd en of het dossier van voldoende kwaliteit is. Uiteindelijk is het doel om een volledig, juist, re-construeerbaar en consistent klantdossier op te leveren. Daarnaast heb je ook een coachende rol richting de analisten. Dit doe je in samenspraak met de Quality Expert.
Eigenschappen van een Quality Checker:
De standplaats van het DFC KYC Centre Commercial Banking Client is de Van Asch van Wijckstraat in Amersfoort. Naast je dagelijkse werk is ruimte voor (persoonlijke) ontwikkeling, vitaliteit, inspiratie, plezier en betrokkenheid. Dit alles draagt eraan bij dat we samen met jou bouwen aan een succesvolle afdeling. Verder is het flexibel / nieuwe werken uiteraard ook bij ABN AMRO van kracht, waardoor je, in overleg met je team, op andere locaties en momenten kunt werken. De complete afdeling DFC bestaat momenteel uit ca. 1.100 mensen, waarbij de gemiddelde leeftijd 35 jaar is en de verhouding man / vrouw momenteel 51% / 49% is.
Je bent positief ingesteld, klantgericht, analytisch, enthousiast, nieuwsgierig en gedreven. Je wilt jezelf voortdurend verbeteren en je staat open voor veranderingen die ertoe leiden dat we als team beter worden. Je bent onafhankelijk, maar tegelijkertijd ben je ook een echte team player. Herken jij jezelf hierin? Check dan je profiel:
Als medewerker van DFC kom je terecht in een omgeving in ontwikkeling, waarin hard gewerkt wordt aan een gezamenlijke visie en doelstelling. Jij bouwt mee aan de nieuwe afdeling. We bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen met enthousiaste collega’s, flexibel te werken en constant jezelf te verbeteren. Daarvoor wordt de DFC Academy opgezet, die vele trainingen en opleidingen gaat aanbieden. Daarvoor wordt de DFC Academy opgezet, die vele trainingen en opleidingen gaat aanbieden. Zowel persoonlijk, als inhoudelijk. (Door)groei vinden wij binnen DFC heel belangrijk!
Lees hierna wat wij jou bieden:
Als je start binnen DFC, heten wij jou welkom met een kick-start in de vorm van de DFC Introductiedagen. Tijdens deze dagen komen er interessante sprekers, organiseren wij inhoudelijke onboarding activiteiten en sluiten we deze tweedaagse af met een vitaliteitsworkshop. Natuurlijk mogen activiteiten op het gebied van kennismaking met jouw collega’s tijdens deze dagen niet ontbreken.
Daarnaast staat bij DFC leren & ontwikkelen hoog in het vaandel! Na de intensieve eerste twee dagen gaat jouw onboarding periode verder op jouw afdeling met een voor de functie relevant inwerkprogramma. Tijdens dit programma raak je volledig op stoom om jouw rol te vervullen.
Met een eigen DFC Academy accelereren wij jouw kennis en vaardigheden verder met:
Bovendien organiseren wij regelmatig seminars & workshops met sprekers van binnen en buiten de bank over de ontwikkelingen en trends binnen de AML en CFT wereld.
Tenslotte hechten wij ook veel waarde aan de gezondheid en fitheid van onze mensen. Daarom biedt DFC Academy jou een vitaliteitsprogramma met training en coaching op het gebied van:
Binnen DFC streven we naar een positieve en unieke employee experience voor elke medewerkers. Wij willen onze medewerkers betrekken bij de ABN AMRO Bank en DFC. Wij streven er naar dat iedereen zich verbonden voelt met onze purpose en willen bijdragen aan je inhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling. Hiermee willen we zorgen dat je geïnspireerd, energievol en met plezier naar je werk gaat.
Dit doen wij door maandelijks diverse activiteiten te organiseren: zoals sportklassen, borrels en andere leuke evenementen om je collega’s beter te leren kennen.
Uiteraard bieden we je de ABN AMRO CAO, waar je o.b.v. 40-urige werkweek o.a. het volgende krijgt:
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.