Helaas, deze vacature is niet actief.

TUI Stage Marketing & Sales (Marketing Intelligence & CRM Marketing) in handen

Beschrijving

Binnen de afdeling Marketing & Sales bevinden zich twee teams die onder leiding staan van één manager. Een van de teams is Marketing Intelligence (MI), welke verantwoordelijk is voor analyse van markt en klant informatie met als doel de effectiviteit van de marketing inzet te vergroten. Dit houdt onder andere in (klant)data-analyse en marktonderzoek doen. Het andere team is CRM (Customer Relationship Management), welke verantwoordelijk de strategie en uitvoer van 1-op-1 klantcommunicatie.

Hieronder staan de werkzaamheden van de twee teams kort uitgelegd:

CRM
Het CRM team houdt zich bezig met alle marketing uitingen die gebruik maken van 1 op 1 communicatiekanalen. Je kan hierbij denken aan e-mail, post,  sms, apps, of de inzet van telefoon. Door middel van de juiste boodschap, naar de juiste klant op het juiste moment, via juiste kanaal te sturen wordt de effectiviteit op het gebied van 1-op-1 klantcommunicatie maximaal opgezocht. Alle campagnes zijn uiteindelijk  onder te verdelen in 4 verschillende fasen van de levenscyclus van klanten: voor het boeken, tussen boeken en vertrek, tijdens de vakantie en na terugkomst. In dit team wordt de hele ontwikkeling van een campagne gedaan. Eerst analyseren we welke klantgroepen we met welk aanbod willen benaderen. De campagne uiting denken we verder uit en we maken de communicatie uitingen. Vaak schrijven we teksten, selecteren we aanbiedingen of zoeken we geschikte beelden. Na het versturen van de campagne, monitoren we het resultaat en sturen we bij. We testen veel met verschillende versies naar aparte groepen om zo te leren hoe we in de toekomst beter in kunnen spelen op het gedrag en de wensen van onze klanten.

MI (Marketing Intelligence)
Het Marketing Intelligence team werkt voor alle merken, productgroepen en kanalen aan het creëren van klantinzicht op basis van alle beschikbare gegevens. Dagelijks worden klant- en marktgegevens verzameld, geanalyseerd en gerapporteerd. Zo wordt kennis opgebouwd over (potentiële) klanten en gedrag voorspeld. Je komt met alle onderdelen van het bedrijf in aanraking, want voor alle afdelingen is het belangrijk om naar klantdata en -gedrag en -tevredenheid te kijken. Daarnaast is het adviseren van de marketing inzet o.b.v. deze klantinzichten een belangrijk deel van de verantwoordelijkheden. Ook het meten van de marketingeffectiviteit en marktonderzoek worden in dit team gedaan.


Jouw stage
Tijdens je stage versterk je het CRM en het Marketing Intelligence team. In beide teams zal je meedraaien als een volwaardige collega, waardoor jij zelf de touwtjes in handen hebt om het meest mogelijk uit je stage te halen. Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Het ondersteunen van CRM marketeer bij het opzetten van nieuwe 1 op 1 marketingcampagnes en/of projecten (bijvoorbeeld het uitwerken van verschillende (multivariaat) test scenario’s om de email resultaten te maximaliseren);
  • Het voeren van selecties voor andere marketing acties. Het gaat hierbij om zowel selecties als ondersteuning voor landelijke campagnes, maar ook bijvoorbeeld een selectie voor één specifieke winkel. Tijdens de stage leren we je hoe je selecties moet maken en welke aspecten daarbij van belang zijn;
  • Je gaat zelf rapporten opstellen en klantprofielen van de TUI merken analyseren. Met deze klantprofielen ondersteun je de eigen marketing afdeling, maar ondersteun je ook andere afdeling zoals de retail afdelingen of de inkoopafdelingen binnen TUI Nederland;
  • Het wekelijks- en maandelijks bijhouden van aan aantal rapportages. Denk hierbij aan mediabestedingen, klantbeoordelingen en klanttevredenheid;
  • Het MI team is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de klantendatabase. Een taak van de stagiaire is om de klantgegevens bij te houden; denk hierbij aan het verwerken van klantgegevens die met acties verzameld zijn (bv. Facebook), of het ontdubbelen van de klantdata;
  • Ook is het de bedoeling dat je werkt aan een eigen project binnen de verantwoordelijkheden van MI en/of CRM. Jij maakt het plan, past het aan o.b.v. feedback uit het team, en voort deze uit. Dit kan in de vorm van een schoolopdracht of een project binnen je stage. Zo’n project is echter maar een deel van je stage, bij ons leer je het meest als je de hand uit de mouwen steekt en met ons meedraait.

Functie-eisen

Jouw ervaring

  • Je volgt een HBO of WO bachelor opleiding;
  • Je bent stressbestendig, enthousiast en flexibel;
  • De afdeling kan soms heel hectisch zijn, dus je hebt een handen uit de mouwen-mentaliteit;
  • Verder ben je commercieel ingesteld, ben je analytisch en heb je een passie voor cijfers ;
  • Je hebt kennis van het Microsoft Office pakket en internet;
  • Affiniteit met de toeristische branche is een must!

Des te meer dingen jezelf oppakt, des te leuker en leerzamer je stageperiode gaat zijn binnen TUI!

Ons aanbod

De stageperiode: september 2017

  • Een professionele en resultaatgerichte omgeving waarin jij de kans hebt het verschil te maken;
  • Een grote mate van zelfstandigheid en verantwoordelijkheid;
  • Wij garanderen een leuke, uitdagende en afwisselende stageplaats en een goede stagevergoeding.

Bedrijfsomschrijving

TUI Nederland is de grootste reisonderneming van Nederland en bekend van het merk TUI. Ruim 2.000 medewerkers verzorgen meer dan 1,3 miljoen vakanties per jaar. Veel van onze vakantiegangers reizen met de eigen luchtvaartmaatschappij TUIfly en boeken hun vakantie via één van de 130 eigen reisbureaus of op één van onze vele websites. Onze hoofdvestigingen staan in Rijswijk, Enschede, Schiphol-Rijk en Ammerzoden. Internationaal maakt TUI Nederland deel uit van TUI Travel AG, Europees marktleider in de reiswereld met hoofdkantoor in Hannover, Duitsland. Onder de vlag van de internationale “World of TUI” werken 48.000 medewerkers in heel Europa aan 30 miljoen vakanties per jaar. 

Vakanties voor iedereen
Wij bieden vakanties aan voor elke reiziger via onze reismerken TUI,  Kras, Wedding Unlimited, Extravacanza en Goed Idee Reizen. Onder TUI Nederland vallen niet alleen bovenstaande reismerken, maar ook de eigen winkels van TUI en de eigen airline TUIfly. Tot slot is Tec4Jets verantwoordelijk voor het lijnonderhoud van de TUI-vloot.


Contactinformatie

Het betreft stage met standplaats Rijswijk. Heb je vragen over deze stage? Bel dan gerust tijdens kantooruren voor meer informatie met Elise van Hezewijk-Janmaat (Senior HRM Adviseur) via het telefoonnummer 070 - 326 65 03.

.

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
handen
Dienstverbanden
Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.