In het... Als Relatiemanager Healthcare ben je verantwoordelijk voor het bedienen van je eigen portefeuille Grootbedrijf klanten. Je bent het gezicht in de sector en optimaliseert de resultaten van je portefeuille en...
Als Relatiemanager Healthcare ben je verantwoordelijk voor het bedienen van je eigen portefeuille Grootbedrijf klanten. Je bent het gezicht in de sector en optimaliseert de resultaten van je portefeuille en individuele klanten daarbinnen. Dit doe je onder andere door actieve acquisitie en verdere cross- en deepsell. Je streeft naar en duurzame en lange termijn relatie met onze klanten en stelt hierbij het klantbelang centraal. Hierbij zorg je voor een evenwichtige afweging van de belangen van onze klanten, de bank en de verschillende betrokken stakeholders.
Je belangrijkste verantwoordelijkheid: de klant adviseren. Geen probleem voor jou, als spin in het web van het dealteam. Jouw portefeuille bestaat uit commerciële zorgbedrijven (pharma, groothandels, toeleveranciers ect), maar ook uit gereguleerde zorginstellingen (ziekenhuizen, ouderenzorg, geestelijke gezondheidszorg etc.) en je kunt daarmee het verschil maken in een maatschappelijk relevante sector. Het werk is zeer afwisselend. Een groot deel van onze klanten is dagelijks in het nieuws, dankzij jouw betrokkenheid, kennis en kunde voeg je waarde toe in deze dynamische omgeving. Met een vinger aan de pols, strategisch meedenkwerk en jouw kennis van onze producten bied je hen altijd een oplossing op maat – hoe complex ook. Hierbij houd je voortdurend hun lange termijn behoeften in het oog.
Je werkt actief aan je marktkennis en je weet wat er speelt bij de klant en waar de commerciële kansen en risico’s zitten. Je zorgt ervoor dat je continu gevoed wordt door klantfeedback om onze dienstverlening te optimaliseren. Binnen je portefeuille ben jij verantwoordelijk voor klanttevredenheid, rendement, risicobeheer en marktaandeel. Met interesse volg je de ontwikkelingen in de gezondheidszorg en je denkt constant na over de invloed ervan op je klanten en de bank. En je (sectorale) kennis? Die vergroot je continue.
Je afdeling bestaat uit een diverse club collega’s met diepgaande kennis van de sector. Je werkt samen met financieringsspecialisten en een sectoraal team van assistent relatiemanagers. Jullie rapporteren aan de sectormanager/directeur Healthcare. Het team investeert veel in opleiding en ontwikkeling en werkt samen aan het continu verbeteren van de resultaten, gedreven door digitalisering, technologische ontwikkeling en nieuwe klantbehoeften. Ons servicemodel: persoonlijk contact, lange termijn relaties en 24/7 digitaal.
Vanuit Utrecht en Zwolle bedien je onze klanten in Noord Oost Nederland. We vinden het belangrijk dat je zicht- en benaderbaar bent, voor klanten én collega’s. Om deze betrokkenheid te laten zien, ga je regelmatig pro-actief bij klanten langs of ontmoet je ze digitaal.
Jij signaleert (veranderende) marktontwikkelingen en weet deze te vertalen naar commerciële kansen voor jouw portefeuille Jij kan goed samenwerken in een team en neemt graag het initiatief om de Healthcare portefeuille verder uit te bouwen met nieuwe klanten en via cross- en deepselling onder bestaande klanten.
Kenmerken van jouw profiel:
Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. In Nederland en daar buiten. Hierbij staat klantbelang altijd voorop. We willen dat klanten onze producten begrijpen en verkopen soms 'nee' als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: helder communiceren en slimme oplossingen bedenken die echt het verschil maken. Dat is ons doel.
Vul in waar je vergelijkbare vacatures zoekt en vergeet je e-mailadres niet!
We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.