Helaas, deze vacature is niet actief.

Business Developer Commercial Finance / Lease in Utrecht

In het... Ben jij een ervaren Business Developer met de skills en drive om onze klantproposities, systemen en processen te optimaliseren en zo meer klantwaarde toe te voegen? Jij speelt in op de voortdurend veranderende...

Beschrijving

In het kort

Ben jij een ervaren Business Developer met de skills en drive om onze klantproposities, systemen en processen te optimaliseren en zo meer klantwaarde toe te voegen? Jij speelt in op de voortdurend veranderende ontwikkelingen en klantbehoefte: digitaal en/of persoonlijk. Onze klantproposities bouw je uit en optimaliseer je. Tegelijkertijd zorg je er voor dat we efficiënter worden in het structureren van op maat gemaakte oplossingen. En dat veranderingen echt goed worden ingericht zodat de klant hier maximaal profijt van heeft. Zodat we klanten met relevante Leasing en Commercial Finance / Asset Based Lending-oplossingen echt ondersteunen bij het verduurzamen en circulair maken van hun onderneming.

Je werk

Als Business Developer ben je verantwoordelijk voor de implementatie van onze nieuwe/ verbeterde digitale producten en diensten, verbeterde processen. Jij bent hét gezicht van de digitale implementatie: je bereidt voor, zet je creativiteit in, enthousiasmeert, overtuigt, implementeert én monitort de digitale verandering. Je neemt mensen mee, managed weerstand, staat op de voorgrond van de verandering en zorgt voor de juiste faciliteiten om de verandering nog beter te ondersteunen. Je draait je hand niet voor om, om nieuwe manieren en ideeën te bedenken om collega’s mee te nemen in een verandering of verbetering: je trekt al je creativiteit uit de kast.

Om een verandering goed te realiseren toon je initiatief, maak je gebruik van bestaande kennis in de organisatie, ga je creatief om met weerstand en uitdagingen. Planning en voorbereiding is key. Elke verandering heeft impact.  Het is dus heel belangrijk dat je je voorbereidt. Dat doe je bijvoorbeeld door een impactinschatting, een implementatieplan, een communicatieplan en uiteraard alle creatieve oplossingen die je kan bedenken om een verandering te laten landen. Je zorgt voor documentatie, een (werk)groep om voortgang te monitoren of om stakeholders een rol te geven in de change, follow ups over KPI’s en impediments of bijsturing en zorg je voor een goed handling van after care en bijsturing na implementatie.

Als Business Developer werk je aan:

  • Het bedenken van verbetermogelijkheden op tactisch niveau die leiden tot nieuwe (creatieve) proposities
  • Het door vertalen van regel-wetgeving op bestaande producten in functionele requirements voor de agile teams
  • Het beheer van de producten portefeuille waarvoor je 1x per 2 jaar de producten review op uitvoert
  • Het productapproval proces om changes op de producten door te voeren
  • Het begeleiden van de business bij de implementatie van gerealiseerde (IT) change
  • Het schrijven van implementatie- en communicatie plannen
  • Het coördineren van proces harmonisatie over de verschillende landen

Kortom: je bent de brug tussen business en IT en werkt intensief samen met de business, de change teams, BPM en andere relevante partijen.

Werkomgeving

ABN AMRO Asset Based Finance, N.V. (ABF) is internationaal georganiseerd en heeft werkmaatschappijen in Duitsland, België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland. Wij bieden op activa gebaseerde financieringsoplossingen aan kleine, zakelijke en internationale klanten. Onze producten distribueren we omnichannel, digitaal (met standaardoplossingen en gemak) en via persoonlijke verkoop (een dekkingsmodel voor complexe oplossingen en expertise).

In deze rol rapporteer je aan onze Lead Product Owner, Value Proposition Commercial Finance. Wij zijn verantwoordelijk voor business development (initiëren en implementeren) op het gebied van digitalisering, nieuwe duurzame en kanaalproposities, productmanagement, marketing, strategie en interne communicatie. We zijn met zo'n 20 collega’s en we werken samen om de organisatie naar een hoger niveau te tillen. Het team is internationaal team, collega's zijn gevestigd in alle vier de landen en hebben verschillende culturele achtergronden.

Je profiel

- Je hebt minimaal een WO-opleiding afgerond, 3-5 jaar ervaring met implementatie- of klantgerichte trajecten in een online omgeving;
- Je hebt aantoonbare ervaring als aanjager van klantgerichte verbetertrajecten;
- Je hebt aantoonbare analytische skills waarmee je snel tot de kern en tot een planning komt;
- Je bent een kei in creativiteit en trekt mensen daarmee over de streep;
- Je bent enorm goed in het opbouwen en onderhouden van een netwerk en het daarmee meenemen van je stakeholders in langdurig draagvlak;
- Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal vloeiend, zowel mondeling als in geschrift.

Wij bieden

- Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
- Een Hay salaris in schaal 11, afhankelijk van je kennis, ervaring en potentie. Bruto jaarsalaris 55.000,- tot 75.000,- obv 36 uur 
- Inclusief een benefit budget waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen (o.a. extra vakantiedagen, een fiets en telefoon)
- Een jaarlijkse salarisgroei van maximaal 7% op basis van je ontwikkeling
- Een aanvullend persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar, dat je vrij mag inzetten voor je ontwikkeling
- Een OV-jaarabonnement, geldig in heel Nederland voor al het openbaar vervoer
- Een goede pensioenregeling en arbeidsongeschiktheidsverzekering

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Utrecht
Dienstverbanden
Stage

De Meern | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.