Helaas, deze vacature is niet actief.

Content Manager in Amsterdam

In het... Binnen het E-commerce & Engagement team Sparen, Beleggen en Pensioen zijn we op zoek naar een Content Manager, de Tridionkoning(in) van ons team en dé pen van ons digitale verkoopkanaal. Die zorgt voor een...

Beschrijving

In het kort

Binnen het E-commerce & Engagement team Sparen, Beleggen en Pensioen zijn we op zoek naar een Content Manager, de Tridionkoning(in) van ons team en dé pen van ons digitale verkoopkanaal. Die zorgt voor een perfecte invulling van klantbehoeftes naar digitale copy en content. Waar denk jij aan bij een volgende stap? Maak werk van je doelen en ontwikkel je zowel professioneel als persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Je werk

Als Content Manager ben jij een belangrijk onderdeel van het multidisciplinaire team Sparen, Beleggen en Pensioen. Zonder een Tridionkoning(in) zoals jij komt er namelijk vrij weinig online. Jij bent de spin in het web. Je beheert de mailbox, beoordeelt de wijzigingsverzoeken en voert ze uit. Je maakt afwegingen voor het met voorrang behandelen van opdrachten of voor het laten wachten. Je managet de verwachtingen bij de stakeholder voor de uitvoering van de opdrachten en signaleert inefficiëntie (dubbel, onvolledig of conflicterend). Daarnaast speel je een cruciale rol in het bouwen en optimaliseren van nieuwe internetpagina's voor bijvoorbeeld campagnes, productintroducties en a/b-testen. Samen focussen we op het hoogst haalbare: superblije klanten.

Werkomgeving

Van Tikkie tot gepersonaliseerde mobile advertising en een chatbot die je écht verder helpt: bij Customer & Digital Experience (CDX) bedenken én bouwen we de online winkel waarin we alle digitale producten en diensten van ABN AMRO Retail verkopen. Vanuit de overtuiging dat online bankieren altijd makkelijker, sneller, leuker en persoonlijker kan, ontwikkelen we mooie oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. Met een gigantische databerg als basis en ons usability lab als teststation, bouwen we agile aan een digitale winkel die klanten verrast én vooruithelpt.

Binnen ons team werk je elke dag in een agile omgeving met collega's met uiteenlopende digitale expertises zoals Online Sales, Marketing, Data-analyse, Optimalisatie, Copywriting en Visual Design. Samen maken we iedere dag onze online winkel weer een stukje beter en zorgen daarmee voor de beste conversies en klantervaringen.


Denken in oplossingen, creatieve content en toffe tools, daar krijgen wij vleugels van. In ons team werken we samen aan een futureproof bank. Wij zijn het team van de champagnemomenten en het team dat op een boerderij in Purmer de meest gave growth hacks bedenkt.

Je profiel

Jij weet als geen ander dat content écht het verschil kan maken in een excellente digitale klantbeleving. Immers, goede UX kan niet zonder 'killer content'. Maar 'killer content' kan ook niet zonder goede UX. Onze Content Manager brengt deze werelden samen. Jij bent daarom dan ook bevlogen in het continu bewaken en optimaliseren van de kwaliteit van onze online content. Je spoort actief foutmeldingen, spelfouten en suboptimale content op en coacht de aanleveraars op de verwachte kwaliteit. Zo zorg je ervoor dat onze content altijd en voor iedereen begrijpelijk (B1), vindbaar (SEO), relevant en converterend is. Ben je ondernemend, een teamplayer en klantgericht? Dan zijn we op zoek naar jou!

Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

  • HBO werk- en denkniveau, met minimaal drie jaar ervaring als contentmanager;
  • Affiniteit met contentstrategie, informatiearchitectuur en metadata;
  • Ervaring met content management systemen, bij voorkeur Tridion;
  • Ervaring met e-commerce binnen een multichannel-omgeving, bij voorkeur binnen en buiten een financiële omgeving;
  • Vermogen om goed onder druk naar deadlines te werken, maar je er niet door 'gek' te laten maken;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Goed gevoel voor teksten: actief, deskundig, actief, B1, etc.
Wij bieden

Als Content Manager heb je de mogelijkheid om samen met je collega’s de strategie en visie van CDX te vertalen naar een succesverhaal. Digitale kanalen optimaliseren, online klanten verleiden en relevante content creëren. Speerpunten waarin CDX een cruciale rol heeft. Daarom zijn er genoeg middelen en is er budget beschikbaar om jou mee te laten bouwen aan de bank van morgen. ABN AMRO hecht veel waarde aan persoonlijke ontwikkeling en biedt je daarom veel verantwoordelijkheid en ruimte voor ondernemerschap. Zo kun je uitgroeien tot de professional die je wilt zijn.
 

Bij ABN AMRO zetten we onze kennis, kunde en ons netwerk in voor klanten. Zodat zij op basis van verantwoorde beslissingen hun doelen kunnen bereiken. In Nederland en daar buiten. Hierbij staat klantbelang altijd voorop. We willen dat klanten onze producten begrijpen en verkopen soms 'nee' als het risico van een product voor een klant te groot is. Klantbelang is ook: helder communiceren en slimme oplossingen bedenken die echt het verschil maken. Dat is ons doel.
 

  • Wij bieden je de vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
  • Wij helpen je om fit & vitaal te blijven
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar
  • Een OV-jaarabonnement
  • Een goede pensioenregeling

 

Extra informatie

Status
Inactief
Plaats
Amsterdam
Dienstverbanden
Stage

Amsterdam | Stage accountancy | Stage

We heten wel YoungCapital, maar iedereen is even welkom. Ook als je al wat meer ervaring hebt. Meer weten? Check onze FAQ.